תעודת זהות
שם: אלגוסק (AlgoSec)
תחום: ניהול מדיניות אבטחת מידע בארגונים
מיקום: מרכז הפיתוח- פארק אזורים, פתח תקווה; משרדי המטה- בוסטון, ארה”ב; שלוחות ברחבי העולם.
שנת הקמה: 2003
מספר עובדים: כ-150
מנכ”ל ונשיא: יובל בר-און
למנהל ממוצע – בין אם בחברה גדולה או קטנה ובין אם זהו מנהל אגף או מנהל הארגון כולו – ישנן לא מעט דאגות ובעיות, שמלוות אותו ממש מידי יום. אבל, בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז הפכה רשת האינטרנט לנחלת הכלל, נדמה שדאגה אחת תופסת מקום משמעותי יותר ויותר בראשו של המנהל הממוצע: סוגיית אבטחת המידע.
חברת אלגוסק (AlgoSec) מציגה סל מוצרים שמטרתם להפחית את ‘כאב הראש’ הזה ולהפוך את ההתמודדות עם מערך האבטחה בכל חברה, לפשוטה יותר. להתמודדות הזו קוראים בעגה המקצועית ‘ניהול מדיניות אבטחת מידע’ וברשות אלגוסק מספר כלים מתוחכמים ומתקדמים, בעזרתם ניתן לבצע את המשימה הזו בצורה האפקטיבית ביותר.
לגבש מערך אבטחה שפועל בתיאום מושלם
אחת הבעיות הגדולות מבחינת רמת אבטחת המידע בארגונים, היא חוסר התיאום בין הגורמים השונים, לצד חוסר יכולת לעקוב בצורה מלאה אחר כל החוקים והתקנות הנקבעים במסגרת ההקמה והתפעול השוטף של מערך האבטחה. למעשה, בכל ארגון גדול ישנן כל כך הרבה פקודות אבטחה, כללים והגדרות, עד שבסופו של דבר לא רק שמערך האבטחה אינו עובד ביעילות מלאה, אלא שהוא מלא ב’חורים’ ופרצות שמזמינים אליהם גורמים זדוניים. אותם גורמים זדוניים יכולים תוך זמן קצר להסב נזק חמור לארגון, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת תפקודו התקין של הארגון.
זו בדיוק הבעיה בה מנסה אלגוסק לטפל בעזרת מוצריה השונים. אחד ממוצרי הדגל שלה הוא ה-AlgoSec Security Suite, אשר מיועד לבחינת כל כלי האבטחה בארגון, החל ב-firewall, ועד למתגי התקשורת ולנתבים השונים. בעזרת אלגוריתמים שפיתחה לאורך השנים, מסוגלת החברה להציע ללקוחותיה בדיקות אפקטיביות ויעילות המתבצעות תוך דקות, במקום תהליכים אותם הייתה נאלצת החברה לעשות לבדה, אשר לצורך השלמתם נדרשות מספר שנים של עבודה.
מוצריה של אלגוסק מסוגלים לאתר חוסר התאמה או התנגשות בין הגדרות, לשפר את עבודתם של אמצעי אבטחה קיימים, להצביע על חוקים או תקנות מיותרות (כולל כאלו שבעצם הסרתן תשתפר פעולת מערך האבטחה כולו) ועוד. הסטנדרטים לפיהם עובדות מערכות AlgoSec מותאמים לדרישות הגופים המחמירים בעולם בתחום אבטחת המידע, סליקת האשראי ועוד, כך שכל בדיקה אף חוסכת זמן יקר בהיערכות לביקורות שונות מטעם גופים כאלו.
אם נפשט את העניין, הרי שהכלים שמציעה אלגוסק מסייעים לארגן את מערך האבטחה הכללי בארגון, ליצור סדר והיגיון בדרך עבודתם של כלי האבטחה ולהבטיח שכל הגורמים אשר מעורבים מערך האבטחה יעבדו בסינרגיה מושלמת.
שירות לחברות הגדולות בעולם; צמיחה מרשימה לאורך שנים
כדי להבין את החזון והשאיפות של חברת אלגוסק, כדאי לחזור לשנת 2006, אז הגדירו ראשיה את היעד הבא: הטמעת מערכותיה השונות במחצית מהחברות המשתייכות לרשימת אלף החברות הגדולות בעולם. כל זה, כשהחברה בת שלוש שנים בלבד.
ב-2010, היא כבר הגיעה ל-100 לקוחות כאלו, והכיוון הזה נמשך ככל שהחברה ממשיכה להתפתח ולצמוח. נכון להיום, אלגוסק מספקת שירותים למעל 1,000 לקוחות, ביניהם: IBM, General Motors, Orange, בריטיש טלקום, טלפוניקה מקסיקו, צים, ועוד. בין שותפיה העסקיים ניתן למצוא חברות ענק כמו סיסקו וצ’ק פוינט. ממש לאחרונה חתמה החברה על הסכם ייצוג והפצה של מוצריה בישראל על ידי חברת מטריקס.
נתוני הצמיחה המרשימים לא נפסקים כאן. ב-2007 הציגה החברה גידול של 300% בהכנסותיה, וב-2010 הציגה נתוני שיא אשר התבטאו בגידול של 75% בהכנסות לעומת 2009, וצמיחה של 40% ברווחיותה. כמות העובדים בחברה גדלה בתוך שש שנים מ-30 איש ב-2008 לכ-150 כיום, ומלבד מרכז הפיתוח בישראל והמשרדים הראשיים בארה”ב, היא מפעילה שלוחות גם באירופה, אסיה, דרום אמריקה ואוסטרליה.
תופעה מיוחדת בענף ההייטק ובעולם העסקים בלבד
לצד כל אלו, משקיעה החברה זמן לא מבוטל בעיצוב מדיניות פורצת דרך, מרעננת וייחודית, כזו שקשה למצוא כיום בחברות אחרות בהייטק ובעולם העסקים בכלל – הן בישראל והן במדינות אחרות על פני הגלובוס.
ראשית, ניסחה החברה, בהובלת המנכ”ל והנשיא יובל בר-און, קוד התנהגותי אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהסכם העסקתו של כל עובד. קוד זה דואג לכך שבחברה יועסקו אך ורק אנשים נחמדים ונוחים, ללא אגו, פוליטיקה או שאיפה להתקדם על חשבון האחר. במילים אחרות, קוד התנהגות זה בא להילחם בכל הרעות החולות של שוק העבודה המודרני. חשוב לציין כי קוד זה מחייב לא רק את עובדי החברה בישראל, אלא את כלל עובדיה ברחבי העולם.
מלבד זאת, אלגוסק פועלת לשינוי המציאות הקיימת בשוק ההייטק מזה שנים, לפיה השולטים בענף הם גברים. החברה ביצעה ומבצעת מספר מהלכים אשר מטרתם להביא למצב של שוויון מוחלט: מצב בו 50% מהעובדים בחברה יהיו נשים. ב-2011 הגדילה החברה לעשות ופרסמה משרות בהן קראה באופן מוצהר למהנדסות להגיש מועמדות.
התפיסה הייחודית של החברה מתבטאת גם בהתנהלותה הכלכלית. זוהי, ככל הנראה, החברה הגדולה בישראל אשר מוגדרת כ’בוט-סטרפ’ – חברה אשר אינה מסתמכת על גיוס הון ומשקיעים חיצוניים. את הונה ואת הכסף הדרוש לה להשקעה ולהתפתחות היא מקבלת ממקורות מימון עצמיים (של אנשי החברה עצמם) ומהכנסותיה לאורך השנים. בעבר שקלה החברה הנפקה ציבורית, אך נכון לעכשיו מתוכנן מהלך כזה לכל המוקדם ב-2017.
כאשר מסתכלים על נתוני הצמיחה המרשימים, על אופייה המיוחד של החברה ועל התפיסה השונה של מקבלי ההחלטות שלה, חשוב לזכור שמדובר באחת החברות המובילות בעולם בתחומה. זוהי חברה שנכללה עד היום שלוש פעמים בעשירייה הפותחת של חברות הטכנולוגיה שנחשבות לצומחות ביותר בישראל במסגרת תחרות דלויט Fast 50 ועל פי כל הסימנים, צפוי לה עתיד מזהיר עוד יותר. כל עוד תמשיך אלגוסק להתנהל כפי שהיא מתנהלת עד היום, אין סיבה שאותו יעד שהציבה לעצמה ב-2006, יתגשם במהרה.