כפתור סגירה

כתבה בנושא סטודנטים? כך תשתלבו בעולם ההייטק

לא קל להיות סטודנטים ובמקביל לעבוד, אבל עבור אלה שלומדים מקצועות טכנולוגיים, זו ההזדמנות לפתח קריירה בהייטק, ולהרוויח שכר נאה

לא קל להיות סטודנטים בישראל – הלימודים עולים הרבה כסף, המחיה יקרה וגם לשכור חדר בדירת שותפים זה כבר עניין לא פשוט, כך שמי שמצליח למצוא משרה טובה ומשתלמת בהייטק עוד במהלך התואר, עושה עסקה מצוינת.

עבור סטודנטים אלה, השתלבות בתעשיית ההייטק לא רק מספקת נקודת פתיחה מצוינת לקריירה העתידית, אלא מאפשרת גם לעבוד בתחום הנחשק ביותר בישראל, הודות למשכורות הגבוהות ולתנאים הטובים.

אילו סטודנטים מחפשות החברות?

לרוב הן יעדיפו כאלה שכבר צברו לא מעט ידע תיאורטי, ואפילו ניסיון מעשי, כשציונים גבוהים יהיו גם הם יתרון..

הסטודנטים יכולים לא פעם להמשיך לעבוד בחברה שקלטה אותם גם אחרי תום הלימודים – בתפקידים משודרגים, כמובן. לחלופין, הם יכולים לצאת לשוק כשברשותם לא רק תואר – אלא גם התנסות בשטח, שהופכת אותם לסחורה מבוקשת מאוד בהייטק.

מיכל הלפרין, דירקטורית ההשמה בחברת אתוסיה, מציינת כי חשוב מאוד לעבוד תוך כדי הלימודים, גם במחיר של פריסת התואר לעוד שנה. “אתם רוצים להשתלב בעולם ההייטק, חשוב לזכור שניסיון רלוונטי זה משהו שכל מעסיק מחפש. בנוסף, חשוב מאוד להכיר את התעשייה אליה אתם נכנסים, אילו חברות יש בשוק, במה הן מתמחות ואיזה תפקידים הן מציעות”.

איפה לחפש עבודה?

האפשרויות הן רבות. קודם כל, החברות מחפשות את הסטודנטים – ורבות מהן מגיעות לירידי ההשמה הנערכים באוניברסיטאות ובמכללות, כדי להציג את מרכולתן ולנסות למשוך עובדים חדשים. פספסתם את יריד ההשמה, או לא מצאתם בו את מה שחיפשתם? תמיד ישנם אתרים של חברות השמה וכוח אדם, כאשר עדיף להתחיל בחברות המתמחות בתחום ההייטק, כדי לא לבזבז זמן יקר.

הלפרין מציעה לחזק את הקשרים במהלך התואר – ללכת למיטאפים, לירידי תעסוקה, להרצאות של גורמים מהתעשייה שמגיעים לשיעורים ועוד. “ככל שתכירו יותר אנשים מהתעשייה, כך הסיכוי שלכם להשתלב בה גדל”, היא אומרת.

במה אפשר לעבוד?

מגוון המשרות המוצעות לסטודנטים גדול – הם יכולים לעסוק בניהול פרויקטים מסוגים שונים, להתמקד בפיתוח בשפות ובסביבות שונות, לעסוק ב-QA וכן להשתלב במשרות תמיכה שונות. משרות סטודנטים קיימות גם במרכזי שליטה ובקרה של חברות העוסקות בתשתיות תקשורת (NOC).

כמה מרוויח סטודנט בהייטק?

התשובה תלויה בגורמים רבים – התקדמות הלימודים לתואר, היקף המשרה (לרוב מדובר ב-20 עד 25 שעות בשבוע), אופי המשרה וכמובן החברה בה משתלבים. לרוב, ינוע השכר בין 30 שקלים לשעה למשרה התחלתית עבור סטודנטים חסרי ניסיון, ועד 100 ואף יותר לסטודנטים מצטיינים שכבר צברו ניסיון מעשי.

כאמור, הפרס הגדול יחכה לסטודנטים הללו בסוף התואר – כאשר יוכלו להשתלב בתעשיית ההייטק במשרה מלאה, ובמשכורות המקובלות בענף. ומה לגבי סטודנטים שאינם לומדים מקצועות טכנולוגיים? אל ייאוש! בתעשיית ההייטק קיימות גם דלתות כניסה נסתרות – לחצו כאן כדי לקרוא עליהן עוד כאן.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

מדריך לינקדאין למשתמש המתחיל

מדריך לינקדאין למשתמש המתחיל – שני בסדרה

חמשיה צעדים לקריירה משגשגת

חולמים על קריירה משגשגת? חמישה צעדים בדרך לשנה טובה יותר

רוצים להצליח בהייטק: השנה תשקיעו במיתוג! כך תהפכו את השנה הקרובה לשחר של יום חדש, בחמישה צעדים (לא פשוטים ולא קלים, אבל בחיים צריך להתאמץ לפעמים).

המיתוסים על חיפוש עבודה בקיץ

מחכים לאחרי החגים? הגיע הזמן לנפץ את המיתוסים על חיפוש עבודה בקיץ

למרות הסברה הרווחת, השוק לא נכנס לקיפאון בחודשים החמים ביותר בשנה, החברות ממשיכות לגייס עובדים – וגם מחפשי העבודה לא נחים

יש 1,000 סיבות טובות לעזור לחברים!

לעבור את שלב הריאיון הטלפוני

מחפשים עבודה בתחום ההייטק או הביוטק? כך תעברו בהצלחה את שלב הריאיון הטלפוני

ראיון טלפוני הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך הארוך של מציאת מקום עבודה חדש והוא מחייב הכנה בהתאם לשלב בקריירה שלכם. מי שמזלזל בו, עלול להיפסל כבר בשלב ראשוני זה.