כפתור סגירה

כתבה בנושא טכנולוגיית המציאות המדומה פורשת כנף

The virtual reality technology, Virtual Reality or VR, broke into our lives for the first time in the 90s. The new technology, which simulates an alternate reality, was considered a great promise in the global high-tech industry. Ethosia’s research department set out to examine how it has integrated into our lives in recent decades? where is she today And what about the Israeli angle?

Today more than ever

אלו מאיתנו אשר נמצאים בעשור השלישי לחייהם ולמעלה מכך, בוודאי זוכרים היטב את התכונה הרבה סביב מושג אחד ספציפי, אי שם במהלך שנות ה-90′: המציאות המדומה, Virtual Reality או VR, בקיצור. אך באותה מהירות בה המושג הזה המריא לפסגות חדשות, הוא צנח חזרה למטה, וממש התרסק – כמעט עד לגוויעה מוחלטת.

היום, שני עשורים ויותר אחרי תקופת הזוהר הזו, טכנולוגיית המציאות המדומה שבה ומרימה ראש. חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, התעכבה על הסיבות לחזרתו של התחום המרתק הזה למרכז הזירה הטכנולוגית העולמית.

להיכשל בגדול – כדי להתחשל ולהתבגר

תחילת דרכה של המציאות המדומה היא אי שם בשנת 1989, אז טבע את המושג הממציא ג’רון לנייר. מדובר בפיתוח מכשירים מיוחדים, אשר יוצרים עבור המשתמש מציאות חליפית, בה הוא לוקח חלק פעיל. אפשר לדמות זאת ל’כניסה’ אל תוך משחק מחשב, ככך שהעולם שנוצר סביב המשתמש הוא עולם המשחק עצמו. כל עוד הוא נותר מחובר למכשיר ה-VR, אין מבחינתו כל מציאות אחרת.

מדובר, לכל הדעות, ברעיון מוצלח במיוחד בעל פוטנציאל עצום. אם כך, היכן השתבשו הדברים? מה גרם למציאות המדומה להתרסק על קרקע המציאות האמיתית בתחילת דרכה? מדובר כאן בעיקר בחוסר התאמה של המוצרים בתחום לשימוש ארוך וממושך: המציאות המדומה מתאפשרת, גם היום, באמצעות קסדות או משקפיים מיוחדים, אך בזמנו היו האביזרים הללו כבדים מאוד, מסורבלים ולא נוחים. בנוסף, הפיתוח עצמו היה יקר יחסית, מה שהביא חברות רבות לזנוח את העניין לאחר זמן קצר.

השינוי שמתרחש בימים אלו הוא, בעיקרו, הסקת מסקנות מהעבר: החברות אשר עוסקות כיום בתחום הבינו היטב את הסיבות לכישלון הקולוסאלי ההוא, ושמו דגש נרחב מאוד על נוחות השימוש, תכנון מוצרים בעלי מפרט טכני הגיוני יותר וכמובן – ייצור זול יותר. לצד הטכנולוגיות המתקדמות בהן אנחנו משתמשים כיום (אסור לשכוח: ב’קדנציה’ הראשונה של המציאות המדומה, רשת האינטרנט הייתה עוד בחיתוליה ועוד לא היו סמארטפונים), נדמה כי כעת זהו הזמן הנכון לקליטת המציאות המדומה לחיינו באופן מלא.

אוואטר הוא כבר לא רק סרט

כדי להחליט האם טכנולוגיה מסוימת נכנסת בצורה נכונה לחיינו, יש לבדוק כיצד היא משתלבת בתעשיות גדולות אחרות ועוזרת להן להתפתח ולהשתפר. במקרה שלנו, אפשר לראות בבירור את כניסתה של המציאות המדומה לתחומים בעלי נפח עצום – הרפואה ותעשיית המכשור הרפואי, התעשיות הצבאיות ומערכות החינוך.

כיום, יותר ויותר מכשירי מציאות מדומה נכנסים לשימוש במוסדות רפואיים שונים, בתור כלים מסייעים לחולים בעלי קשיים מוטוריים – חולי פרקינסון, פצועי תאונות דרכים וחיילים שנפגעו בקרבות; צבא ארצות הברית התחיל בשנים האחרונות להשתמש במכשירי מציאות מדומה כהכנה למשימות צבאיות, וביניהן הכשרת חיילים לקראת הצבתם בעיראק ואפגניסטן; מערכות חינוך, גם כאן בישראל, משתמשות בדמויות אוואטר (דמויות המופעלות על ידי המשתמש בעולם מדומה) בכדי להמחיש לתלמידים מהו העולם האמיתי ולדמות עבורם את החיים הצפויים להם, בעולם המבוגרים.

This is of course just a small taste of what virtual reality technology can do for us today. If in the past it was an advanced technological development in an environment that was not yet ripe for it, today it is a wonderful invention in a sophisticated technological space, a space where almost everything is done using a computer. From here, the road is short to developments that previously sounded fanciful and far-fetched (and it is enough to mention Google’s augmented reality glasses, Google Glass, to understand the direction).

The leading companies in the field in recent years

• ID: The developer of the legendary Doom games assisted in the development of the Oculus Rift, the virtual reality helmet that, according to all indications, will change the rules of the game regarding the use of virtual reality in the world of gamers. In fact, the helmet was invented by Larry Palmer, an American engineer, and the ID company just adopted it

• Valve: To die-hard gamers it is known as an excellent computer game company, which brought us, among other things, one of the most successful games in history, Half Life, but apart from this field, it is a company with vast knowledge in virtual reality technologies. She was a partner in the initial development stages of the CastAR glasses for virtual reality and recently there were rumors about the development of a new game console – another fertile ground for the application of technologies in the field

Google : We mentioned this technological giant earlier and we mention it again – mainly because the development of Google Glass is definitely a revolutionary step in the field. Although this is augmented reality (the application of an electronic display in the real world), many see this technology as a further development and a leap forward in the field of virtual reality.

Breeze Simulation Ltd.: an Israeli company that specializes in developing virtual reality systems for training and practice, similar to the systems used by the US military, which we mentioned earlier. In addition to these systems, the company also develops virtual reality glasses. The company’s offices are located in the settlement of Bnei Atarot

Befax, Medical and Scientific Equipment Ltd.: another Israeli company, which focuses on the medical equipment industry and develops, among other things, virtual reality systems for medical institutions. The company’s SeeMe system is currently used by geriatric centers in Israel. The company was founded in 1969 by Bruno and Adana Feis and its offices are Go ahead-Zoran.

For more articles on the high-tech, biotech and cleantech industries by the research unit of the High-Tech Athosia placement company – click here.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

העולים החדשים שנמלטו מאוקראינה יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה

הפתרון למחסור בעובדי הייטק יכול להגיע ממקום לא צפוי

רבים מהעולים החדשים שנמלטו מאוקראינה משכילים ומיומנים. הם יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה, שמשוועת לכוח אדם איכותי

תעשיית הגיימינג בישראל 2022

שרדה את הקורונה ומשגשגת: תעשיית הגיימינג בישראל 2022

למי שרוצה להפוך את התחביב של שעות הפנאי לעבודה מכניסה, מציעה תעשיית ההייטק הישראלי את תחום הגיימינג. הנה כל מה שתצטרכו לדעת אם החלטתם לחפש עבודה בתחום.

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בהמשך לגדילה האדירה בהיקף ההייטק הישראלי, יוצאי 8200 ודומותיה ממשיכים לבלוט כמועמדים מועדפים וכשחקני מפתח . נתונים חדשים מראים כי ביותר ממחצית מהיוניקורנים הישראליים , המייסדים יוצאי יחידות טכנולוגיות ופערי השכר ההתחלתי הינם לטובת בוגרי יחידות אלה ( פערים המגיעים עד ל-45% בחלק מהתפקידים ).

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

בישראל מועסקים כיום 38,000 עובדים בתעשיית הסמיקונדוקטור.
רוב העובדים בתעשייה הינם מתחום הפיתוח וההנדסה מארגונים וסטרטאפים המפתחים שבבים לתעשיות הרכב, תקשורת דור חמישי (5G), הרובוטיקה, אחסון ולכל מוצרים ויישומים הדורשים כיום טכנולוגיות מתקדמות בתחום מציאות מדומה, ראייה ממוחשבת, IOT ובינה מלאכותית.

כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק

צל כבד: כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק?

לאחר סיום הרבעון הראשון של 2021, כבר ברור שגל הנפקות ה-SPAC ממשיך לשטוף את וול-סטריט ושסטארטאפים רבים מישראל מתכוונים להצטרף לחגיגה. איזו השפעה יש לכך על הארגונים שאינם מתכננים הנפקה בקרוב, האם הם נשארים מאחור או שמדובר בכלל בבועה שתתפוצץ? נירה קירקיריוס בטור אישי

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

In which fields was there an increase in the percentage of women compared to men, how many women joined the circle of job seekers in the last year and what is the field that creates new opportunities for professional women? Recent data on the Israeli high-tech market reveal a surprising picture