כפתור סגירה

כתבה בנושא מהי התועלת שבחברות השמה עבור חברות המגייסות עובדים?

 

חברות השמה לא נוצרו סתם כך. הן מהוות כלי יעיל ומקצועי, המסייע לחברות מגייסות לאתר את העובדים הנכונים בתוך פרק זמן מינימלי

בעבר, חברה שביקשה לגייס עובדים לשורותיה נהגה לפרסם את המשרות במדור הדרושים בעיתון, ואחר-כך למיין מספר סביר של קורות חיים אשר הגיעו בדואר או בפקס.

חיפוש העובדים המצוינים: מחט בערמת שחת

אך בעידן האינטרנט נוצרה הצפה של מידע – למודעת דרושים אטרקטיבית עשויים להיענות מאות ואף אלפי מבקשי עבודה.

בחברות המתעקשות לבצע את תהליך איתור העובדים בעצמן, המנהלים ואנשי המטה טובעים חיש קל בקריאה ובסינון של קורות חיים, מבצעים ראיונות טלפוניים חובבניים ומבזבזים זמן ניהול וזמן שבו הם חסרים את העובדים המיוחלים. לא פעם, בסופו של תהליך זה, הם שוגים ומאיישים את המשרות בעובדים בלתי מתאימים, הגוזלים מהם משאבי זמן וכסף יקרים נוספים.

חברות השמה, לעומת זאת, מתמחות בסינון קורות חיים ובראיון המועמדים, ומאפשרות ללקוח המגייס לקבל לידיו, בסופו של דבר, מספר מצומצם של שמות מועמדים, העונים היטב לדרישות התפקיד. נוסף על כך, הן מספקות לחברה המגייסת חוות דעת מקצועית על המועמד, ולא רק את המידע היבש שבקורות החיים שלו.

בראייה כלכלית טהורה שלפיה “זמן הוא כסף”, החברה המגייסת חוסכת זמן יקר, והמועמדים המועברים אליה הם יחידי הסגולה בעלי היכולות הרלוונטיות ביותר, שאותם כדאי לחברה לפגוש.

חברות השמה כסוכני יח”צ

עבור המועמדים המוכשרים ביותר, העולם מלא בהזדמנויות. משום כך הבחירה היא הדדית, לא רק של החברה בעובדים, אלא גם של העובדים בחברה. לעתים קרובות, לא די בפרסום תיאור המשרה ואפילו בחשיפת גובה השכר המוצע. מועמדים מצוינים, בעיקר בתחומי ההייטק ותעשיות המדע, מתעניינים בטכנולוגיות שבהן החברה עוסקת ובאפשרויות שהתפקידים יפתחו בפניהם בהמשך דרכם.
במצב זה ברור שהדבר החשוב ביותר, בסופו של דבר, הוא שהמועמד המבוקש יחתום על חוזה העסקה עם החברה המגייסת ולא עם מתחריה.
בשלב זה, חברת ההשמה מתפקדת למעשה כחברת יחסי ציבור של הלקוח.

יועצי השמה מקצועיים ומנוסים בתחומם מכירים את הסביבה הטכנולוגית והעסקית, ובקיאים בהתפתחויות כגון גיוסי הון, חתימת חוזים גדולים, קבלת אישורים למוצרים וכיוצא באלה. את הידע הזה הם יודעים לשווק למועמד, ולסייע לו להבין את האטרקטיביות של המשרה המוצעת לו.
הודות להיכרות עם המועמד ולקשר האישי שנוצר עמו, המועמד מיידע את את יועץ חברת ההשמה על ההצעות הנוספות שקיבל ועל ההתלבטויות שלו. עמדת היועץ מאפשרת לו להציג בפני המועמד את יתרונות החברה בכלל ואת יתרונות המשרה המוצעת בפרט, ולייעץ לו בבחירה נכונה ומתאימה לו.

חיפוש דיסקרטי

הסתייעות בחברת השמה בתחום ההייטק היא חשובה במיוחד כאשר מדובר במשרה דיסקרטית. חברה המחפשת מחליף לעובד בלא ידיעתו אינה יכולה להשתמש בכלי הפרסום הרגילים. במיוחד הדברים אמורים לגבי משרות אסטרטגיות ובכירות, שבהן ניתן לעתים לזהות את בעל התפקיד על פי תיאור משרתו.
יתרון נוסף הוא היכולת של חברת השמה לנהל את תהליך איתור המועמד מחוץ לכותלי משרדי הלקוח. כך, למשל, חברה יכולה לחפש עובד מבלי לערב את מחלקת משאבי האנוש שלה.

משרות בכירים

בתחום הייחודי של השמת בכירים, יתרונות העבודה עם חברת השמה מקבלים משנה תוקף, מעצם היות התהליך רגיש יותר מתהליך גיוס רגיל. בעל משרה בכיר הוא דמות אסטרטגית בחברה, ועשוי להשפיע בצורה דרמטית על עתידה. אם לא די בכך, בכיר “תותח” שבוחר לעבוד עבור חברה מתחרה הוא בגדר הפסד כפול. משום כך, חשוב לבצע את תהליך האיתור של בכירים באופן המקצועי ביותר, ולא להשאירו ליד הגורל או לשגות בו בגלל חוסר ניסיון.
חברת השמה נהנית מרשתות ענפות של ידע וקשרים, המאפשרות לה להגיע למועמדים הראויים והמוכשרים ביותר, אף אם אינם נמצאים בתהליך חיפוש עבודה. לחברת ההשמה יש אמצעים להגיע אל המועמדים הללו ולשווק להם את המשרה באופן מקצועי, המבוסס על מומחיות ועל ניסיון רב-שנים. לעתים קרובות, מומחיות וניסיון אלה יוצרים את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון.

חברות השמה מייעלות ומוזילות את העלות הכוללת

לסיכום, חברת השמה היא גורם המייעל את הליך איוש המשרות, מקצר את משך התהליך וחוסך עלויות של פרסום, סינון ראשוני של קורות חיים וראיון טלפוני של המועמדים. היא מאפשרת לאתר עובדים במהירות ולחסוך בכך הפסדים הנגרמים בגלל מחסור בכוח אדם.
בתהליכי האיוש של משרות דיסקרטיות ובכירות, חברת השמה חוסכת עלויות כבדות והפסדים העשויים להיגרם בגלל התנהלות בלתי מקצועית – עובד המבין שמחפשים לו מחליף וממהר לעזוב, מנהל מוכשר הבוחר לעבוד בחברה אחרת וכו’.
מקצועיות ומומחיות הן מאפיינים מובהקים של משק מודרני ויעיל, והדרך הטובה ביותר ליהנות מיתרונותיהן בתהליכי איתור עובדים ואיוש משרות היא להיעזר בחברות שזהו תחום העיסוק העיקרי שלהן.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

העולים החדשים שנמלטו מאוקראינה יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה

הפתרון למחסור בעובדי הייטק יכול להגיע ממקום לא צפוי

רבים מהעולים החדשים שנמלטו מאוקראינה משכילים ומיומנים. הם יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה, שמשוועת לכוח אדם איכותי

תעשיית הגיימינג בישראל 2022

שרדה את הקורונה ומשגשגת: תעשיית הגיימינג בישראל 2022

למי שרוצה להפוך את התחביב של שעות הפנאי לעבודה מכניסה, מציעה תעשיית ההייטק הישראלי את תחום הגיימינג. הנה כל מה שתצטרכו לדעת אם החלטתם לחפש עבודה בתחום.

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בהמשך לגדילה האדירה בהיקף ההייטק הישראלי, יוצאי 8200 ודומותיה ממשיכים לבלוט כמועמדים מועדפים וכשחקני מפתח . נתונים חדשים מראים כי ביותר ממחצית מהיוניקורנים הישראליים , המייסדים יוצאי יחידות טכנולוגיות ופערי השכר ההתחלתי הינם לטובת בוגרי יחידות אלה ( פערים המגיעים עד ל-45% בחלק מהתפקידים ).

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

בישראל מועסקים כיום 38,000 עובדים בתעשיית הסמיקונדוקטור.
רוב העובדים בתעשייה הינם מתחום הפיתוח וההנדסה מארגונים וסטרטאפים המפתחים שבבים לתעשיות הרכב, תקשורת דור חמישי (5G), הרובוטיקה, אחסון ולכל מוצרים ויישומים הדורשים כיום טכנולוגיות מתקדמות בתחום מציאות מדומה, ראייה ממוחשבת, IOT ובינה מלאכותית.

כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק

צל כבד: כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק?

לאחר סיום הרבעון הראשון של 2021, כבר ברור שגל הנפקות ה-SPAC ממשיך לשטוף את וול-סטריט ושסטארטאפים רבים מישראל מתכוונים להצטרף לחגיגה. איזו השפעה יש לכך על הארגונים שאינם מתכננים הנפקה בקרוב, האם הם נשארים מאחור או שמדובר בכלל בבועה שתתפוצץ? נירה קירקיריוס בטור אישי

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

In which fields was there an increase in the percentage of women compared to men, how many women joined the circle of job seekers in the last year and what is the field that creates new opportunities for professional women? Recent data on the Israeli high-tech market reveal a surprising picture