כפתור סגירה

כתבה בנושא שיחה עם אלון אגינסקי, מנכ”ל חברת סיבידיה

 

אלון אגינסקי, מנכ”ל חברת סיבידיה, מספר איך קורה שחברת סטארט-אפ רוכשת חברה בורסאית ועל היתרון של ישראלים בחברות גלובליות. 

 

אווירה במשרדי סיבידיה הייתה סואנת ומלאת חיים. אלון אגינסקי, מנכ"ל החברה, התיישב מולי ואמר בחיוך: "אשמח לשוחח עמך ארוכות אך לצערי זמני קצר" .

מהי סיבידיה?

סיבידיה היא חברת תוכנה המספקת פתרונות שמסייעים לחברות הטלקום, המדיה והתוכן להיות רווחיות יותר – בתחומי הבטחת הכנסה, ניהול סיכונים, ביקורת הונאות, תמחור, ניהול מערך מכירות וכו’. אנו משרתים כ-150 לקוחות ב-60 מדינות בעולם. אנחנו מתממשקים למערכות השונות של לקוחותינו ועל ידי אנו נחשפים לכמות רבה של נתונים ולמרבית הטרנזקציות שמתרחשות. המידע שנצבר מאפשר לנו לבצע אנליזה של נתונים על מנת לתמוך בגידול ההכנסה, גידול ברווחיות, שיפור ביצועים ובידול של לקוחותינו בשווקים שבהם הם פועלים. 

איך הוקמה סיבידיה? 

הקמתי את החברה לפני כעשור, ולא מזמן רכשנו את חברת ECtel. זה היה מקרה נדיר, שבו חברת סטארט-אפ רכשה חברה בורסאית ב-21 מיליון דולר. המיזוג הצליח מאוד, ובעקבותיו פיתחנו מוצרים חדשים והעובדים משתי החברות התוודעו אלה לאלה והתגבשו. הודות למהלך הזה הפכנו להיות חברה גלובלית, שבמסדרונותיה מדברים יותר מ-20 שפות שונות. אני חושב שבמקרה הזה, זה יתרון להיות ישראלי, כי אנו הישראלים יודעים להתאים את עצמנו לתרבויות שונות ויודעים איך לגשר על הפערים.

כשהקמת את החברה, לאן תכננת להגיע?

אני יזם בנשמה, וחושב תמיד בגדול. סיבידיה היא החברה השלישית שהקמתי, וגם עכשיו, אנחנו ממשיכים לגדול בקצב מהיר מאוד. אני חושב שהיום אין לחברת סטארט-אפ הרבה סיכויים להיכנס לתחום הטלקום: זה כמעט בלתי אפשרי, כחברה קטנה להתחיל למכור ל-AT&T, ל-Bell Canada או ל-France Telecom. אבל מי שכבר הצליח להיכנס, יש לו הרבה אפשרויות להתפתחות ולצמיחה. אנחנו גם  מחפשים לקוחות חדשים, אבל גם מחדשים כל הזמן את המוצרים שלנו, מפתחים עוד מוצרים, מחפשים עוד אפשרויות לחדש ולמכור ללקוחותינו הקיימים את הפיתוחים החדשים שלנו  ולשווק את המוצרים שלנו לשווקים חדשים מעבר לשוק הנוכחי. אחת הדוגמאות היא הכניסה שלנו לתחום של טכנולוגיות מבוססות ענן, SaaS. (https://justsayyes.org) דוגמה אחרת – בתחילת השנה השקנו את המוצרים שלנו במודל של תשלום חודשי; גם זו דרך לחדש ולהגיע ללקוחות קטנים יותר. אנו משקיעים לא מעט משאבים בתחומים חדשים: תוכן, בידור, טלוויזיה ותחומים שהם מחוץ לטלקום, כמו חברות חשמל וחברות גז. אני מרגיש שהזדמנויות עסקיות חדשות מחכות לנו עוד בהרבה מקומות.

היכן התחלת את דרכך? 

תמיד ידעתי שמה שאני רוצה לעשות זה יזמות. בחיים לא כתבתי קורות חיים. את דרכי בעולם העסקים התחלתי בארצות הברית; להיי-טק הגעתי די במקרה, ובלי הרבה ידע וניסיון הקמתי חברה שתשע שנים לאחר מכן הנפקתי אותה ב-NASDAQ. הקריירה שלי רצופה בהרבה שלבים של ניסוי וטעייה. אסור לפחד מכישלונות. גייסתי לסיבידיה כ-40 מיליון דולר, ומספר האנשים שאמרו לי "לא" היה גדול בערך פי 20 ממספר אלה שהסכימו להשקיע בחברה. אבל אף פעם לא התייאשתי. בסופו של דבר עברנו תהליך קשה, ולכן תחושת הסיפוק היא מאוד משמעותית.

מהו ה"אני מאמין" שלך בתחום הניהול?

אנחנו מקפידים מאוד לקדם את האנשים שבתוך החברה. רוב המנהלים בסיבידיה לא באו לעבוד בחברה בתפקידים בכירים, אלא התפתחו וגדלו בתוך הארגון והפכו לצוות שמוביל את החברה. לפני שנגייס אנשים מבחוץ, אנחנו תמיד נותנים צ’אנס לאנשים שבפנים. 

מבחינת אופי החברה, אני מגדיר את סיבידיה כחברה גדולה עם DNA של חברת סטארט-אפ. אנחנו מתמודדים עם אתגרים חדשים בלי הפסקה. למשל, בתקופה הנוכחית – איך, מצד אחד, להמשיך לצמוח בתנאים של שוק תחרותי, ומצד שני – להמשיך לפתח מוצרים חדשניים בעלי פוטנציאל תחרותי.

מה מיוחד בניהול חברת סטארט-אפ, לעומת חברה גדולה יותר?

צריך לדעת להתמודד נכון עם מצבים שהם "אפס" או "אחד", ולקבל את ההחלטות הנכונות, שהן "אחד". בחברת סטארט-אפ קטנה, כל החלטה יכולה להביא אותך בשני צעדים לפשיטת רגל. מנכ"ל החברה חייב לראות לפחות שני צעדים קדימה. חשוב גם להאמין בעצמך, ולהיות בטוח שכולם טועים ואתה צודק. למשל, ללכת לפתח מוצר לשוק שלא קיים, ולא לפתח במקום זה מוצר שהוא אמנם טוב, אבל אין לו יתרונות משמעותיים לעומת המוצרים של המתחרים הגדולים יותר.

יש מישהו שמייעץ לך בקבלת ההחלטות?

אני מתייעץ הרבה עם הרבה אנשים, ואת הקו הסופי משרטט לבד. עוד בתחילת הדרך הקפדתי לקיים ישיבות התייעצות עם אנשים בעלי ניסיון רב. כיום יש בחברה הרבה מנהלים מוכשרים, שעוזרים לי המון. בנוסף, אני מתייעץ גם עם הנהלת החברה, השותפים, כמו שלמה דוברת, דוד רובנר, יובל כהן, קרן בטארי… הצלחנו לרכז סביב החברה אנשים מנוסים, ולמדנו לקחת קצת מכולם כדי לבנות את הקו המנצח.

מהו סוד ההצלחה על פי אלון אגינסקי?

אני לא מתיימר לטעון שיש לי סוד כזה, כי אני לא חושב שהגענו לנקודה שאנחנו יכולים להסתכל אחורה ולהגיד "עשינו את זה!". אני חושב שיש לנו עוד דרך ארוכה. לא לפחד, זה סוד ההצלחה האישי שלי. להרגיש שאתה לא פחות טוב מכל אחד אחר, ולרכז סביבך אנשים טובים. 

הערך האמיתי שלנו כחברה היום הוא ההון האנושי. למרות שאנחנו חברה של 300 איש, עדיין מרגישים כאן אנושיות ומשפחתיות. למרות שאני מאוד אוהב לעבוד גם עם לקוחות וגם עם שותפים, היום שלי מחולק עד היום בצורה כזאת, שרוב הזמן אני בקשר עם העובדים. הייתה תקופה שהכרתי את הילדים של כולם בשמות. כיום אנחנו מקפידים לערוך פעם בחודש "פורום יום הולדת" עם קפה ועוגות, שבו אני יושב עם האנשים שיש להם יום הולדת באותו חודש: מחלקים מתנות, וכל אחד מספר על עצמו. זאת הזדמנות לעובדים לומר לי מה שחשוב להם לומר, והזדמנות בשבילי להכיר את העובדים טוב יותר ולקבל מהם תגובות ורעיונות.

היכן אפשר לפגוש אותך מחוץ למשרדי סיבידיה?

אני מבלה את זמני הפנוי עם המשפחה, או פשוט מטייל עם הכלבה.

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

העולים החדשים שנמלטו מאוקראינה יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה

הפתרון למחסור בעובדי הייטק יכול להגיע ממקום לא צפוי

רבים מהעולים החדשים שנמלטו מאוקראינה משכילים ומיומנים. הם יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה, שמשוועת לכוח אדם איכותי

תעשיית הגיימינג בישראל 2022

שרדה את הקורונה ומשגשגת: תעשיית הגיימינג בישראל 2022

למי שרוצה להפוך את התחביב של שעות הפנאי לעבודה מכניסה, מציעה תעשיית ההייטק הישראלי את תחום הגיימינג. הנה כל מה שתצטרכו לדעת אם החלטתם לחפש עבודה בתחום.

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בהמשך לגדילה האדירה בהיקף ההייטק הישראלי, יוצאי 8200 ודומותיה ממשיכים לבלוט כמועמדים מועדפים וכשחקני מפתח . נתונים חדשים מראים כי ביותר ממחצית מהיוניקורנים הישראליים , המייסדים יוצאי יחידות טכנולוגיות ופערי השכר ההתחלתי הינם לטובת בוגרי יחידות אלה ( פערים המגיעים עד ל-45% בחלק מהתפקידים ).

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

בישראל מועסקים כיום 38,000 עובדים בתעשיית הסמיקונדוקטור.
רוב העובדים בתעשייה הינם מתחום הפיתוח וההנדסה מארגונים וסטרטאפים המפתחים שבבים לתעשיות הרכב, תקשורת דור חמישי (5G), הרובוטיקה, אחסון ולכל מוצרים ויישומים הדורשים כיום טכנולוגיות מתקדמות בתחום מציאות מדומה, ראייה ממוחשבת, IOT ובינה מלאכותית.

כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק

צל כבד: כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק?

לאחר סיום הרבעון הראשון של 2021, כבר ברור שגל הנפקות ה-SPAC ממשיך לשטוף את וול-סטריט ושסטארטאפים רבים מישראל מתכוונים להצטרף לחגיגה. איזו השפעה יש לכך על הארגונים שאינם מתכננים הנפקה בקרוב, האם הם נשארים מאחור או שמדובר בכלל בבועה שתתפוצץ? נירה קירקיריוס בטור אישי

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

In which fields was there an increase in the percentage of women compared to men, how many women joined the circle of job seekers in the last year and what is the field that creates new opportunities for professional women? Recent data on the Israeli high-tech market reveal a surprising picture