כפתור סגירה

כתבה בנושא תעשיית הסייבר: השומר שלנו בעולם מקוון ופרוץ

תעשיית הסייבר, או תעשיית לוחמת הסייבר בשמה המלא, הוקמה על מנת למנוע את חשיפת הפרטים האישיים, חסויים וסודיים של משתמשי האינטרנט. מחלקת המחקר של אתוסיה יצאה לבחון כיצד אבטחת המידע השתלבה בחיינו? כיצד היא מסייעת לנו? ומה יש לחברות האבטחה הישראליות לתרום לשוק העולמי?

על יתרונותיה של רשת האינטרנט אפשר לכתוב בלי סוף. אין ספק שכניסתה לחיינו, לצד השימוש הרחב בה, פשוט שינו לחלוטין את כל מה שהכרנו. אבל, בקיומה של הרשת המופלאה הזו יש גם חיסרון גדול אחד: היא פרוצה לעיני כל ועלולה לחשוף פרטים אישיים, חסויים וסודיים על כל מי שמשתמש בה. תעשיית הסייבר, או תעשיית לוחמת הסייבר בשמה המלא, באה לתת מענה לבעיה זו. חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, סוקרת עבורכם כאן את אחד מהתחומים המתפתחים והמבטיחים של עולם תעשיות העילית.

ככל שהאיומים גדולים יותר, כך תעשיית אבטחת המידע פורחת ומשגשגת

הצורך בתעשיית אבטחת המידע הולך וגובר עם התגברותם של האיומים והפיכתם למסוכנים יותר. אם בעבר ענייני אבטחת רשת היו בעיקר מנת חלקם של עסקים וארגונים פרטיים, הרי שהיום היא נוגעת לכולם. הבעיה הזו, שהופכת אט אט לבעיה של כולנו, הופכת את הטכנולוגיות השונות לאבטחת מידע מקוון לנפוצות יותר מאי פעם.

מתוך תחום אבטחת המידע, צמחה אט אט תעשיית הסייבר – תעשייה ששמה לה למטרה להיאבק באיומים אשר מגיעים מהרשת עצמה, יהיו מי שיהיו. נכון להיום, השיא מבחינה זו (לפחות במחוזותינו) הוא המתקפה המתוכננת של ארגון הפצחנים – האקרים – ‘אנונימוס’, על ישראל, סביב ה-7 באפריל 2013. אמנם במתקפה זו לא נגרם נזק משמעותי, אך זו בהחלט הייתה הזדמנות טובה להיווכח בגודל האיומים.

למעשה, בעניין זה נמצא הגורם העיקרי לפריחתה ולשגשוגה של תעשיית הסייבר בשנים האחרונות: הממשלות. בשנים האחרונות נכנסו למעגל האיומים שחקנים אשר מסוגים לאיים על מאגרי מידע של מדינות, מה שעלול להסב נזק ברמה עולמית – דבר שכלל לא עלה על הדעת רק לפני מספר שנים.

שוק עולמי שמוערך ב-100 מיליארד דולרים לפחות

כאמור, לתעשיית לוחמת הסייבר (המונח הבינלאומי הוא סייבר סקיוריטי) פוטנציאל גדילה עצום בשנים האחרונות. במחקר שערכה חברת HP העולמית התברר כי היקף הנזקים מאיומי הסייבר בשנת 2012 עלה ב-38% בהשוואה לשנת 2010. גם כמות ההתקפות הממוצעת קפצה ביותר מ-50% באותה תקופה (הנתונים מצביעים על יותר מ-100 ניסיונות תקיפה ידועות מידי שבוע). בתוך האווירה הזו, ברור שלתעשיית הסייבר יש חשיבות אדירה.

על התקדמות התעשייה הזו בישראל אפשר ללמוד מנתוני לשכת המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, אשר משקיעה מידי שנה בענפים שונים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה, שסייע גם לכלכלת ישראל. על פי נתונים אלו, בשנת 2011 העבירה לשכת המדען הראשי 65 מיליון שקלים לתמיכה במיזמים בתחום הסייבר, ובשנת 2012 כבר הגיע גובה התמיכה ל-80 מיליון ₪.

בשנים הבאות, התמיכה הזו צפויה להתגבר. מלבד האיומים המתעצמים ברשת עצמה, יש לקחת בחשבון גם את תעשיית הסלולר שנכנסה אל העולם המקוון לפני שנים אחדות ונחשבת היום לחלק בלתי נפרד ממנו. מאחר וכל משתמש ברשת חשוף לטרור הסייבר, מאמצי לוחמת הסייבר רק יתעצמו, ואיתם התעשייה כולה.

חטיבת המחקר של אתוסיה מציגה לכם כמה חברות אשר אמורות, על פי כל הסימנים, לזהור בשמי התעשייה הזו בשנים הקרובות:

Cyber-Ark: חברה ישראלית לאבטחת מידע אשר מתמחה בייצור טכנולוגיית כספות וירטואליות. נכון להיום, החברה מספקת שירות ליותר מ-1,000 גופים, ובשנה שעברה אף זכתה לתן התקן NISA Secure מטעם הרשות הממלכתית הישראלית לאבטחת מידע. סייבר ארק, שהוקמה ב-1999, פועלת מפארק אזורים בפתח תקווה, בעוד משרדי ההנהלה הראשיים נמצאים בניוטון, מסצ’וסטס.

F5: חברה אמריקאית המתמחה באבטחת רשתות מידע ונחשבת לאחת הגדולות בעולם בתחום אבטחת המידע. החברה מעסיקה 1,600 עובדים בכל רחבי העולם, כולל שלוחה ברמת החי”ל בתל אביב, בה מועדים כ-60 עובדים. בעבר רכשה את הסטארט אפ הישראלי Magnifier, אשר נחשב לחלק מוצריה עד היום. F5, אשר שמה נגזר מחמשת השותפים שהקימו אותה בתחילת דרכה, הוקמה בשנת 2000 ומשרדיה הראשיים נמצאים בסיאטל, ארה”ב.

• Commtouch Software Ltd: חברה ישראלית שהחלה את דרכה בעיקר בתחום הדואר האלקטרוני, אך עברה בהדרגה להתמחות בתחום אבטחת המידע. בשנים האחרונות ביצעה קומטאץ’ שתי רכישות חשובות: האחת, בשנת 2010, בה רכשה חטיבה של חברת Authentium ב-4.8 מיליון דולרים והשנייה, ב-2012, במהלכה קנתה את חברת פריסק האיסלנדית, ב-4.2 מיליון דולרים. החברה הישראלית, שהוקמה בשנת 1991, נסחרת בנאסד”ק ומפעילה כמה וכמה סניפים בארה”ב. כמו כן, פועלת החברה מגרמניה, מאיסלנד וכמובן מישראל. משרדיה המקומיים נמצאים כיום בהרצליה.

 Cyber Security LTD: חברת סייבר סקיוריטי הישראלית עוסקת באבטחת מידע ומעניקה שירות גם לגופים ביטחוניים. החברה יושבת ברמת החי”ל בתל אביב.

 White Cyber Knight: חברת סטארט-אפ המפתחת מוצר security risk management עבור ארגונים גדולים. המוצר מאפשר לארגון ולנהל איומים וסיכונים בנושא אבטחת מידע, וכמו כן נותן פיתרון על מנת לוודא שהארגון עומד בתקנים בינלאומיים (נושא של תאימויות לתקנים).

למאמרים נוספים על תעשיות ההייטק, ביוטק וקלינטק מאת יחידת המחקר של  חברת השמה בהייטק אתוסיה – לחצו כאן.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

העולים החדשים שנמלטו מאוקראינה יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה

הפתרון למחסור בעובדי הייטק יכול להגיע ממקום לא צפוי

רבים מהעולים החדשים שנמלטו מאוקראינה משכילים ומיומנים. הם יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה, שמשוועת לכוח אדם איכותי

תעשיית הגיימינג בישראל 2022

שרדה את הקורונה ומשגשגת: תעשיית הגיימינג בישראל 2022

למי שרוצה להפוך את התחביב של שעות הפנאי לעבודה מכניסה, מציעה תעשיית ההייטק הישראלי את תחום הגיימינג. הנה כל מה שתצטרכו לדעת אם החלטתם לחפש עבודה בתחום.

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בהמשך לגדילה האדירה בהיקף ההייטק הישראלי, יוצאי 8200 ודומותיה ממשיכים לבלוט כמועמדים מועדפים וכשחקני מפתח . נתונים חדשים מראים כי ביותר ממחצית מהיוניקורנים הישראליים , המייסדים יוצאי יחידות טכנולוגיות ופערי השכר ההתחלתי הינם לטובת בוגרי יחידות אלה ( פערים המגיעים עד ל-45% בחלק מהתפקידים ).

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

בישראל מועסקים כיום 38,000 עובדים בתעשיית הסמיקונדוקטור.
רוב העובדים בתעשייה הינם מתחום הפיתוח וההנדסה מארגונים וסטרטאפים המפתחים שבבים לתעשיות הרכב, תקשורת דור חמישי (5G), הרובוטיקה, אחסון ולכל מוצרים ויישומים הדורשים כיום טכנולוגיות מתקדמות בתחום מציאות מדומה, ראייה ממוחשבת, IOT ובינה מלאכותית.

כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק

צל כבד: כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק?

לאחר סיום הרבעון הראשון של 2021, כבר ברור שגל הנפקות ה-SPAC ממשיך לשטוף את וול-סטריט ושסטארטאפים רבים מישראל מתכוונים להצטרף לחגיגה. איזו השפעה יש לכך על הארגונים שאינם מתכננים הנפקה בקרוב, האם הם נשארים מאחור או שמדובר בכלל בבועה שתתפוצץ? נירה קירקיריוס בטור אישי

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

In which fields was there an increase in the percentage of women compared to men, how many women joined the circle of job seekers in the last year and what is the field that creates new opportunities for professional women? Recent data on the Israeli high-tech market reveal a surprising picture