כפתור סגירה

כתבה בנושא האם זה סוף שפעת הפיטורין?

 

ע”פ אתוסיה, שנת 2009 החלה בקול ענות חלושה. מיוני החל השוק להתאושש, דבר אשר התבטא בעליה של כ-10% בביקוש לעובדים בחברות ההייטק ו 5% בחברות בתחום מדעי החיים; בעיקר בדרגים הנמוכים והניהול הזוטר

 

ע”פ אתוסיה, שנת 2009 החלה בקול ענות חלושה. מיוני החל השוק להתאושש, דבר אשר התבטא בעליה של כ-10% בביקוש לעובדים בחברות ההייטק ו 5% בחברות בתחום מדעי החיים; בעיקר בדרגים הנמוכים והניהול הזוטר.
מיוני השנה גברו הביקושים לעובדים, המשקפים גידול של למעלה מ- 40% בביקוש לעובדים מתחילת השנה. העלייה בביקושים הביאה עימה גם רגיעה ב”גזרת” השכר ולמעשה אנו מזהים כבר ברבעון השלישי התייצבות ברמות השכר. עד לרבעון זה אנו עדים לשחיקה של למעלה מ-15% בשכר העובדים בתעשיית ההייטק ושחיקה ממוצעת של כ 8% בתעשיית מדעי החיים.
יחד עם היציאה מ”שפעת הפיטורין”, אנו עדים עדיין ל”שיעולים אחרונים” המגיעים מחברות שלא הצליחו לעבור את המשבר. תנודות אלו מתבטאות בסגירת חברות ופיטורי עובדים ולהן מספר סיבות: קרנות שהחליטו להדיר רגליהן ולשמור את כספי המשקיעים שלהן לחברות מבטיחות יותר, וכן חברות אשר ספגו ביטולי חוזים כתוצאה מהתייעלות של לקוחותיהם לקראת השנה הקרבה. סיבה נוספת היא שינויים ארגוניים המיושמים לקראת סוף השנה הקלנדרית, כחלק מהמאמץ להתייעל וניסיון להתגבר על נזקי השנה החולפת. שינויים אלה, כללו סגירה של מחלקות והעברת הפיתוח לקבלני משנה (כחלק מצמצום תקנים) וגיוסים הנובעים מתהליכי טיוב, שהחלו מן הסתם בפיטורים ממוקדים .
אנו סבורים שתופעות אלה, אינן מצביעות על מגמה שלילית ועל רמז לגלי פיטורים נוספים. כמו אנליסטים רבים, אנו צופים היום ששנת 2010 תהיה שנה של התאוששות ושל עליה בגיוסים, אם כי גיוסים אלו יהיו מאופיינים בבררנות גבוהה וברמות שכר הנמוכות מעט מאלו שאפיינו את 2009.

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם