כפתור סגירה

כתבה בנושא חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

“זו קשת אחרי סופה קשה” אמר השבוע פול זמצקי, מנהל ההשקעות הראשי של ענקית ניהול הנכסים וויה (Voya), לאחר ששווקי ההון בארה”ב נהנו משבוע של הפוגה בירידות והמסכים נצבעו בירוק: הדאו ג’ונס עלה ב-1.1% והנסדא”ק ב- 2.2%. תעשיית ההיי טק העולמית עוד לא רואה את הקשת. למעשה נראה, שעבור חברות הסטארטאפים והמשקיעים שלהם, החורף ועונת הפיטורים בעיצומם.

ההיי טק הישראלי חזר מהחגים אל גל פיטורי עובדים. על-פי בוט הפיטורים שפותח בידי מייסד קהילת לסטרטאפ, רום שירי, האוסף מידע ממקורות פומביים ואחרים ומספק מידע מקיף על החברות המפטרות, מספר העובדים המפוטרים, באיזה מחלקות ועוד. על פי המידע העדכני, עד ה-26 באוקטובר פוטרו כ- 5156 עובדים ב- 84 חברות. כשהבוט הנחל את פעולתו בחודש יולי האחרון המספר היה צנוע יותר: 39 חברות היי טק ישראליות פיטרו 2149 עובדים.

אלו החברות שהודיעו על פיטורים ממש לאחרונה, ובהן יוניקורנים כמו: חברת סייברריזון (Cybereason) שפיטרה כ-200 עובדים, כ-17% מתוך 1500 עובדי החברה בארץ ובחו”ל. החברה גייסה עד כה 750 מיליון דולר, ועל פי פרסומים, ביטלה את כוונתה לצאת להנפקה ראשונה בשווי של כמה מיליארדי דולרים ושכרה את שירותי בנק ההשקעות ג’ייפי מורגן (JP Morgan) בכדי למצוא רוכש לחברה. יוניקורן נוסף, סניק (Snyk) שגייס 553 מיליון דולר וגם הוא היה בעיצומן של ההכנות להנפקה ראשונה בשווי מיליארדים, פיטר גם 198 עובדים, כ-14% מעובדי החברה בסוף חודש אוקטובר, כך עלפי הבוט ופרסומים בתקשורת.

מקור: https://www.lastartup.co.il/layoffs#layoff-stats

המצב בהיי טק הישראלי לא שונה ממצב ההיי טק האמריקני: גיוסים נדחים, הנפקות ראשונות נדחות, ויש גם חברות שנסגרות. על-פי  רוייטרס, ברבעון השלישי של השנה, מספר ההנפקות הראשונות של חברות טכנולוגיה בשווקי ההון האמריקני ירדו לרמתן בעת המשבר הפיננסי העולמי ב-2008. רק 14 חברות טכנולוגיה השלימו הנפקה ראשונה, לעומת 12 בשנת 2009. ההנפקות הראשונות השנה גייסו סכום כולל של 507 מיליון דולר, הסכום הקטן ביותר שגויס בהנפקת מניות ראשונית מאז שנת 2000. מספר ההנפקות בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד ב-90.4% בהשוואה לשנה שעברה.

עד לחדשות הטובות שיצביעו על התאוששות, התעשייה המקומית והעולמית יסתגלו למצב החדש. התעשייה המקומית חסונה, לקרנות ההון סיכון הפעילות יש הון זמין להשקעות ועל פי דו”ח רשות החדשנות, וחברת SNP בשיתוף אתוסיה, שפורסם לפני כשלושה חודשים, ועסק במצב ההון האנושי בהיי-טק הישראלי ב- 2021-2022 נמצא כי “עדיין יש 33 אלף משרות לא מאוישות”.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם

משוואה עם נעלם: הגוסטינג הגיע גם למקומות העבודה

משוואה עם נעלם: הגוסטינג הגיע גם למקומות העבודה

התופעה המוכרת מעולם הדייטינג – בה מישהו נעלם בפתאומיות מבלי להשאיר סימן או להגיב להודעות – הפכה לטרנד גם בעולם ההייטק שמשווע לעובדים.

כך תקטינו את הסיכוי שזה יקרה גם לכם