כפתור סגירה

כתבה בנושא זרקור טכנולוגי: חברת Algotec

מחלקת המחקר של אתוסיה מתמקדת בחברת אלגוטק, אשר פיתחה תוכנה בתחום ההדמיה רפואית, שמחוללת מהפך בתחום המכשור הרפואי.

תעודת זהות:
Algotec)
  
 

 src=

   

עולם הרפואה המודרני הוא עולם שופע מידע. ממש כמו עולמו של משתמש המחשב הפרטי, ככל שהטכנולוגיה הופכת משמעותית ונפוצה יותר במוסדות הרפואיים, כך נאגרים יותר ויותר נתונים רפואיים ומתועדים בצורה ממוחשבת – במטרה לאסוף על כל מטופל כמה שיותר נתונים בצורה מסודרת, איסוף שיסייע לקבל החלטות מדויקות יותר על סמך ניסיון העבר, שיאפשר להבין טוב יותר כיצד מתפקד גופו לאורך השנים ולהבין מה השפעתם של טיפולים שונים על אותו אדם, בהסתכלות לטווח הארוך.

 

כדי לעשות זאת בצורה יעילה, יש צורך במערכות משוכללות שיידעו לאסוף את אותו מידע, לרכז אותו ביעילות, להציגו בצורה פשוטה ונוחה מול עיני הצוות הרפואי ובשלבים המתקדמים יותר – לנתח אותו מבחינה רפואית-אבחנתית. חברת אלגוטק הישראלית היא מומחית בפיתוח מערכות כאלו ונחשבת למובילה עולמית. חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק וביוטק, מפנה את הזרקור לאחת החברות הישראליות החדשניות והמבטיחות ביותר בעולם, בתחום הטכנולוגיות הרפואיות.

 

כאמור, במוסדות הרפואיים של היום נצבר מידע עצום על כל חולה. פגישה תקופתית אצל רופא המשפחה, בדיקה שגרתית, תלונה על כאבים, טיפול רפואי ראשוני, מתן תרופות וניתוחים – כל אלו נצברים במחשבי המוסד. זהו מידע יקר ערך, אשר יכול לסייע רבות לרופאים בהחלטה כיצד לטפל בחולה בעתיד.

המשימה המורכבת ביותר נוגעת לשימוש הנכון במידע הזה, או במילים אחרות: כיצד למצות את המקסימום מהנתונים שנצברים, כדי להפוך את האבחון – ובעקבותיו את הטיפול – למדויק ונכון יותר. ככל שהשימוש במידע הזה יהיה טוב יותר, כך יהפכו חייו של המטופל לקלים יותר.

  

כיצד ניתן לעשות זאת? כיצד, למשל, אפשר להפוך צילומי רנטגן שנעשו בחולה במספר הזדמנויות, למעין ‘מצגת’ שתראה בצורה ברורה את השינויים בין צילום רנטגן אחד למשנהו, ואף בין הצילום הראשון לאחרון? רק בעזרת מערכות מחשוב מתקדמות שפותחו בדיוק לצורך זה. מערכות PCAS ודומותיהן, אותן מפתחת כבר מעל שני עשורים חברת אלגוטק הישראלית.

   

 src=

 

מערכות ה-PACS, ראשי תיבות שלPicture Archiving and Communications Systems , הן מערכות תוכנה מולטידיסציפלינריות, אשר נותנות פתרון דיגיטלי כולל ומקיף לטיפול בתמונות רפואיות שנאספו במהלך בדיקת דימות (הדמיה רפואית) כלשהי, כגון: CT, MRI, ממוגרפיה, אולטסראונד ועוד. ה-PACS היא למעשה מערכת שמורכבת ממספר רב של מוצרים: כלי עיבוד לתמונה רגילה ולתמונת תלת-ממד, דחיסות, ארכיבאוּת, security, מובייל, Speech recognition ועוד. כל אחד מהמוצרים האלה מתפקד ועומד לרשות הצוות הרפואי כמוצר בפני עצמו, אך הם גם מסתנכרנים ו’משוחחים’ אחד עם השני, כך שכולם יחד יוצרים פלטפורמה שלמה, רבת זרועות, לשימוש הצוות הרפואי – אותה מערכת PACS  המשוכללת.

 

בין הפיתוחים החדשניים אותם הציגה אלגוטק בשנים האחרונות בתחום זה ניתן למצוא השוואה אוטומטית בין תמונות של החולה מתקופות שונות והצגת אבחנה מפורטת עבור הרופא הבודק, באשר להתקדמות המחלה או השפעת טיפולים עליה; ‘הרכבה’ או ‘הלבשה’ של תמונה שהתקבלה על ידי אמצעי הדמיה אחד, על גבי תמונה מאמצעי הדמיה אחר – מה שמבטיח דיוק גובה הרבה יותר בשלב הדיאגנוזה; פיתוח מערכת זיהוי דיבור, המאפשרת לרופא להכתיב את הפענוח לתוך המערכת במהירות ובדיוק רב, ללא צורך בהקלדה או לחיצה על כפתור כלשהו. היכולות הללו מתגבשות כולן יחד ויוצרות כלי מתוחכם לשימוש במידע וויזואלי על החולה, אשר הופך את מוסדות הבריאות ליעילים וחכמים פי כמה משהיו עד היום.

 

 

אלגוטק הישראלית נחשבת למובילה עולמית של תחום ה-PACS, ומוצריה מותקנים באלפי אתרים, ובהם האתרים עתירי הטכנולוגיה והמתקדמים בעולם: בית החולים Johns Hopkins, מנהל הבריאות האמריקאי (NIH), הצי האמריקאי ועוד. פיתוחי החברה מגובים בשורה ארוכה של פטנטים, בהם פטנטים שיצרו מהפיכה בתחום הטלרדיולוגיה (פיתוח רדיולוגי מתקדם), דוגמת העברה של תמונות רפואיות דרך דפדפן אינטרנט, פטנט אותו רשמה החברה כבר בשנת 1996.

חברת אלגוטק הוקמה על ידי ד”ר (אל”מ במיל.) מנשה בנימין ברעננה, עוד בשנת 1993, כאשר עולם ההייטק הישראלי כפי שאנו מכירים אותו כיום היה ממש בצעדיו הראשונים. אלגוטק הייתה למעשה חברת ההייטק הראשונה ברעננה – מהערים הטכנולוגיות וה’הייטקיות’ ביותר כיום בישראל. ראשוני מהנדסי התוכנה בחברה היו קבוצת יוצאי יחידת 8200 של צה”ל. 

בתחילה, עיקר פיתוחיה של החברה נמכרו לחטיבת המו”פ של שם גדול-לשעבר בהייטק הישראלי, חברת אלסינט, אך מ-1998 פרצה החברה לשוק הבינלאומי. אלגוטק נודעה בעולם כחברה המובילה את החדשנות בתחום עוד בשנת 1996, אז הציגה כאמור מערכת פורצת דרך בתחום המאפשרת קריאת תמונות רפואיות דרך דפדפן אינטרנט: ה-MediSurf. מערכת זו הוכתרה באותן שנים כמוצר הרדיולוגי מבוסס-רשת הראשון בעולם.

בשנת 2003 נרשם ציון דרך חשוב נוסף בתולדות אלגוטק, אז רשמה החברה אקזיט מעניין, כאשר נמכרה תמורת כ-45 מיליון דולרים (במזומן) לעוד ענקית-לשעבר, חברת קודאק, או כפי שנקרא התאגיד כיום: איסטמן קודאק. זו לא הייתה הרכישה הראשונה של קודאק באותה תקופה בישראל, אך מספר שנים לאחר מכן נמכרה החטיבה הרפואית של קודאק ואלגוטק יצאה לדרך חדשה – תחת חברת Carestream האמריקאית. עד היום פועלת החברה תחת Carestream, כשהיא מהווה את מרכז המצוינות בתחום המו”פ של החברה. החברה המשיכה לגדול באופן עקבי לאורך השנים גם תחת הבעלים האמריקאיים, והיא מונה כיום קרוב ל-180 עובדים.

“אלגוטק היא חברה שאנו משתפים איתה פעולה בגיוסים כבר שנים רבות”, מספר יוסי גרינהיים, מנהל תיקי לקוחות באתוסיה. “מדובר באחת החברות היציבות בשוק. אחוז העובדים אשר נמצאים באלגוטק חמש ואפילו עשר שנים הוא גבוה מאוד, וזה אומר הכול: זו חברה טכנולוגית ואיכותית אשר מציבה אתגרים חדשים לעובדיה כל הזמן. האלגורתמים בהם עושים שימוש באלגוטק הם מהמורכבים ביותר בשוק ההייטק, ולכן אלגוטק מגייסת בעזרת אתוסיה את המועמדים הטובים ביותר: טאלנטים מהיחידות הטכנולוגיות המובחרות בצה”ל כמו ממר”ם, 8200, ו-81, לצד אנשים בעלי השכלה גבוהה מהמוסדות האקדמיים המובילים בישראל”.

מוצרי החברה משמשים כיום באלפי בתי חולים בכל רחבי העולם, ומספר זה צפוי לעלות בהתמדה בשנים הקרובות, עם השאיפה הגוברת לשיפור ושדרוג רמת המחשוב במוסדות הרפואיים ברחבי העולם (ובמקרים מסוימים בעקבות הנחייה ברורה מצד השלטונות, כפי שקרה בארה”ב לא מזמן).

את אחד החיזוקים המשמעותיים, אשר אמור לסייע רבות למגמת ההתרחבות שלה, קיבלה אלגוטק ממש לאחרונה: בסוף אפריל 2014 הודיע בית החולים היוקרתי בעולם, ג’ונס הופקינס מבולטימור, ארה”ב, כי ירכוש ויטמיע במוסד את אחד ממוצריה המתקדמים של החברה, ה-Vue PACS – מערכת אשר מאפשרת ריכוז, ניהול ושליטה במידע רפואי רב ומגוון, החל בממצאים סרטניים, דרך בדיקות ממוגרפיה ועד הדמיות תלת ממד. כך, יכול הרופא לפלח את התוצאות המתקבלות, לארגן אותן ולבודד ממצאים ספציפיים, בכדי לקבל תמונה ברורה יותר ולשלוט בצורה מלאה במידע שנמצא מולו.

הבחירה במערכת זו על ידי מוסד רפואי אשר מדורג במקום הראשון בארה”ב מזה 21 שנים ברציפות, מראָה יותר מכל על הפוטנציאל של החברה, על היכולות שלה ועל עתידה הוורוד. אלגוטק נתפסת כגורם משמעותי בעולם המחשוב וההדמיה הרפואית ובמובנים רבים נחשבת כפורצת דרך בינלאומית.

  
 

אולי יעניין אותך גם...

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם