כפתור סגירה

כתבה בנושא טבלאות השכר של 2020: אלו המרוויחים הגדולים

שנת 2020 מסבירה פנים למפתחי הסייבר וה-AI והביקוש לאנשי המוצר רק גדל. מי עוד שיפר את השכר בשנה החולפת? עדכון מטבלאות השכר העדכניות של חברת אתוסיה

כמו בכל סוף שנה, אנחנו מנצלים את ההזדמנות לבחון את מגמות השכר בענף ההייטק הישראלי ולבדוק מה היו השינויים העיקריים שהתרחשו. קביעת טבלאות השכר לשנת 2020 נעשתה לאחר איסוף מקיף של אלפי נתונים ביחידת המחקר של חברת אתוסיה לצד מידע המגיע מהמועמדים עצמם שדיווחו מהו השכר הנוכחי שלהם ומהן ההצעות שהם מקבלים במהלך תהליך הגיוס לעבודה. כל הנתונים הם מדגם מייצג לכל התפקידים וסוגי החברות לפי גודל, מיקום ותחום עיסוק.

ב-2020 בינה מלאכותית תהיה התחום החם ביותר

ב-2019 התחום המבוקש ביותר בקרב מעסיקים בהייטק הישראלי נשאר בעולמות התכנות והפיתוח, בדגש על תחום הסייבר, הבינה מלאכותית (AI) וכן תחום ML והביג דאטה, לצד התחזקות משמעותית בביקוש למנהלי מוצר ואנשי פרודקט. גם בשנה שחלפה ניכרה עליית שכר בשפות התכנות הפופולאריות דוגמת JAVA ו-Python. מתכנתים בשפות הללו שיפרו את שכרם הממוצע ב-10 אחוזים לעומת השנה שלפניה וכעת מתכנת מתחיל בשפות אלו מרוויח בממוצע 21 אש”ח, משכורת שצפויה לגדול תוך שלוש עד ארבע שנות ניסיון ל-27 אש”ח ומעלה.

בעולם החומרה תחום השבבים נשאר התחום החם ביותר והביקוש למהנדסי ASIC ו-FPGA המשיך לעלות. מהנדסים אלו צפויים להרוויח תוך ארבע שנות ניסיון מעל ל-28 אש”ח, שיפור של 12% לעומת השנה החולפת.

בתחילת השנה שחלפה, הבטיח מנכ״ל חברת טסלה אלון מאסק כי בשנת 2020 נראה כבר מכונית אוטונומית לחלוטין. מספר חברות נמצאות כרגע במירוץ להביא לשוק מכונית אוטונומית לגמרי, בהן Waymo, ג׳נרל מוטורס וחברות קטנות יותר כמו נורו ואורורה. התחרות על הבכורה חשובה כי החברה שתצליח לעמוד באתגר ראשונה תרוויח כנראה מיליונים רבים לעומת המתחרות שיגיעו אחריה. פירוש הדבר גם שיש ביקוש רב למהנדסים בתחום. כך למשל, חברת בוש הגרמנית, שהיא יצרנית חלקי חילוף לכלי רכב הגדולה בעולם, הצהירה בתחילת 2019 כי תשקיע לא פחות מ-4 מיליארד יורו בפיתוח כלי רכב אוטונומי. לשם כך היא אמורה להגדיל פי ארבעה את מספר מומחי הבינה המלאכותית בחברה ועד 2021 להעסיק 4,000 מומחים בתחום.

התחזיות לשנה הבאה, 2020, מדברות גם על צמיחה בתחומי ה-AI, כמו למשל שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים באופן נרחב יותר, למשל בשירותי הבריאות או במלונות וחברות תעופה. גם תחום המציאות המדומה והמרובדת צפוי לצמוח, בעיקר בשימוש של חברות מדיה שיעשו בו שימוש להגברת החוויה עבור לקוחותיהן. ההתפתחויות בכיוונים אלה צפויות להשפיע גם על שוק התעסוקה, להעלות את הביקוש למהנדסים ומתכנתים שבקיאים בתחומים אלה ובהתאמה להביא לעלייה במשכורות בנישות הללו.

בעולם הביוטק נצפתה עלייה בכמות הסטארט-אפים העוסקים במחקר ופיתוח של תרופות וטיפולים מתחום  הרפואה המותאמת אישית. יותר ויותר חברות גלובליות פותחות בישראל מרכזי פיתוח, עובדה שמעלה את הביקוש לחוקרים קליניים. חוקרים אלו מרוויחים בתחילת הקריירה 12 אש”ח וצפויים לטפס תוך כמה שנים ל-20 אש”ח.

בעולם העיצוב והמוצר השתפר מאוד שכרם של מעצבי ה-UI/UX ומעצבי פרודקט מנוסים עם שלוש שנות ניסיון חצו את ה-20 אש”ח והביקוש להם בקרב חברות הייטק מטפס בקצב.

עוד עדות לצמיחה של תחום הטק בשנים האחרונות היא הירידה בשיעור העוזבים מרצון את חברות הטכנולוגיה. שיעורם הגיע ב-2018 ל-13% וירד אף ל-11% בלבד ב-2019. זהו נתון מצוין שמצביע על שביעות רצון גבוהה של העובדים בתחום שבוחרים להישאר בו.

ומי שיאני השכר?

שיאני השכר המתחילים מגיעים גם השנה מעולמות פיתוח התכנות והחומרה. הנה דוגמה לכמה מהם: אנשי   חומרה המתמחים ב- ASIC VLSI  ואנשי verification  ירוויחו בין 18-23 אש”ח כבר בשנתם הראשונה לתפקיד. אחריהם בשיאי השכר נמצאים מהנדסי אלגוריתמים, מהנדסי מערכת ו- data scientist אשר ירוויחו בין 18-22 אש”ח. בתחום התכנות ההתחלה טיפה יותר “נמוכה”: מפתחי fullstack ירוויחו בין 17-20 אש”ח, אך תוך ארבע שנות ניסיון הם צפויים להתקרב למשכורת חודשית של 32 אש”ח.

בתחום הניהולי השיאנים מגיעים בעיקר מעולמות אלו: מנהל צוות של מעצבי שבבים ירוויח בשנתו הראשונה בתפקיד קרוב ל-40 אלף שקל. מנהל צוות של אנשי פיתוח תוכנה ומנהל צוות של אבטחת סייבר יתחילו את תפקידם הניהולי עם שכר ממוצע של 35 אלף שקל.

כל הטבלאות נמצאות כאן https://www.ethosia.co.il/salary_report

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם