כפתור סגירה

כתבה בנושא טיפים לקורות חיים מרשימים

קורות חיים הם המפתח לאיתור וקליטה במקום עבודה חדש ולכן עליהם להיות ייצוגים ומותאמים לתפקיד ולחברה הרצויים. מאמר זה מציג לפניכם נוסחה בדוקה לכתיבת קורות חיים איכותיים, שיסייעו לכם בשלב הראשון של קבלה למקום עבודה.

לעיתים תהליך חיפוש עבודה יכול להפוך למתמשך ולמתסכל. עדיין לא נמצאה נוסחת הפלאים שבעזרתה תימצא אותה עבודה נפלאה שתמיד חלמנו עליה. ועם זאת, יועצי ההשמה של אתוסיה מציעים לפניכם נוסחה בדוקה המבוססת על ניסיון והשכלה רבים בתחום שיכולים לסייע לכם בשלב הראשון של התקבלות למקום עבודה.
זכרו שקורות החיים שלכם הם המפתח להיכנס למקום עבודה חדש, ולכן עליו להיות ייצוגי מאוד וקודם כל מתאים למקום הנחשק.

  
 קורות חיים קצרים. המגייס מקבל מאות עד אלפי קו”ח, ואם יקבל קו”ח הנפרסים על פני ארבעה עמודים, ספק אם יקדיש את הזמן או הסבלנות הנדרשים לעבור עליהם. לכן אנו מכניסים את קורות החיים לדף אחד, לכל היותר לשני דפים.
 
 קורות חיים  ערוכים, מסודרים ומובָנים. אין סיבה שהמגייס יתרשם שאיננו מסודרים וממוקדים.
 
 לכן אנו מקפידים ליצור סדר ומדגישים את הישגינו החשובים באמצעות בולֶטים, ומעצבים במקומות הראויים באמצעות כתב בולט ומודגש.
 
 אנו מסתייעים בעריכה לשונית ומוודאים שאין טעויות כתב או דקדוק בקורות החיים. אם עריכה לשונית היא מחוץ להישג ידינו, מוטב לעבור על קו”ח שוב ושוב ולחפש טעויות, ולשם כך יש גם חברים ומכרים בתור עזרה בהגהה ובעריכה של קו”ח.
 
 אנו מנסחים את המשפטים בגוף ראשון, נמנעים מהמלה “אני”  ונעזרים בפעלים פעילים לא סבילים, למשל “הייתי אחראי על תכנון ומימוש של חמישה בלוקים מורכבים” –  ניסוח זה מרשים יותר מאשר “חמישה בלוקים תוכננו ומומשו על ידי”.
 
 הניסוחים שלנו מדגישים את היכולת שלנו ליזום ולנהל לדוגמה: הובלתי, ניהלתי, יזמתי, הינעתי וכדומה.
 
 איננו מסתפקים בעדכון חד-פעמי של קורות החיים בתום שלב תעסוקתי בקריירה שלנו, אלא בעדכון שוטף ובכל הזדמנות כשנוספים לניסיון התעסוקתי שלנו באותו מקום עבודה פרטים חדשים כמו קבלת עוד אחריות , יציאה לעוד הכשרה, טיפול בעוד משימות רלוונטיות.
 
 אנו כותבים גרסאות שונות של קו”ח, כל אחת תפורה לפי מידות המשרה המבוקשת, היות וכישורים הרלוונטיים למשרה אחת פחות חשובים למשרה אחרת.
 
 בטרם נפנֶה את קורות חיינו למשרה המבוקשת, נחקור קודם על אודות החברה והמשרה, ולפי המידע שנאסף נתאים את קורות החיים לצורכי החברה ולצורכי המשרה, תוך הדגשת הכישורים והיכולות המתאימים, והכול מתוך מטרה לשפר את סיכויינו  להתאים למשרה המיועדת.
 
 רשימה של מקומות עבודה רבים מדי  עם תקופות העסקה קצרות מדי עלולה ליצור רושם כי איננו יציבים במקום העבודה. אנו נמנעים מציון עבודות זמניות ועבודות קצרות מועד, אלא אם כן הניסיון שצברנו בהם הוא בעל חשיבות עליונה לתפקיד שאנו מגישים אליו מועמדות.
  
 אנו נמנעים מאזכור סיבות שבעטיין עזבנו תפקידים קודמים כי התייחסות כזאת עלולה לעורר סימני שאלה ולהוביל לתחקור נוסף על-ידי המגייס.
 
 לא מקובל להוסיף תמונה לקו”ח.
  
בהצלחה!
  

אולי יעניין אותך גם...

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם