כפתור סגירה

כתבה בנושא כתיבת קורות חיים – מה המשותף לוורן ביטי, איינשטיין ומוחמד עלי?

בניית קורות חיים טובים היא אמנות, ובמאמר זה מוגשות כמה עצות טובות איך להתמחות בה. היו ימים שמספיק היה לציין “בוגר אוניברסיטה” כדי להתקבל לכל עבודה. כיום רק לכנסת מתקבלים בלי קורות חיים.

בניית קורות חיים טובים היא אמנות, ובמאמר זה מוגשות כמה עצות טובות איך להתמחות בה. היו ימים שמספיק היה לציין “בוגר אוניברסיטה” כדי להתקבל לכל עבודה. כיום רק לכנסת מתקבלים בלי קורות חיים. משום כך בקורות החיים לא נציין שאנו מקסימים כמו וורן ביטי, גאונים כמו איינשטיין, ובלתי מנוצחים כמו מוחמד עלי, אבל באמצעות העצות הבאות, הגדוּלה שלנו תבלוט מיד לעין: 
 
ובקיצור, זוהי רק ההתחלה: בראש קורות החיים שלנו נרשום בפסקה בקיצור נמרץ כישורים וידע שמתאימים למשרה המבוקשת. תקציר זה מושך תשומת לב ברגע שהמגייס נחשף לקורות החיים.
 
אין X בלי Y: נוסיף לצד היכולות שלנו גם הוכחות, לדוגמה, מספרים ואחוזים בתור ראיה לעלייה בהיקפי המכירות או החיסכון שהחברה זקפה לזכותנו.
 
שפה משוכללת: נהייה ברורים בלי הכללות ומשפטים מעורפלים. נרשום בקצרה ותוך שמירה על דיוק כל משפט.
 
כשמן על פני המים: נקפיד על תאורים חיוביים אך אמינים. נתאר את הישגינו באופן חיובי ביותר, בלי אף מילה מוגזמת או שקרית. לא נרצה להיתפס בעתיד כרמאים.
 
צעירים לנצח: כיום לא מקובל להוסיף פרטים על מצב משפחתי, את מספר תעודת זהות, פרטים אישיים ו/או לצרף תמונה. מידע כזה מקטין את הסיכויים להתקבל למשרה. לדוגמה, מספר תעודת זהות שמתחיל בספרות 57 מסגיר, איך לא.., שאנחנו בשנות הארבעים לחיינו. אם המגייס מחפש דמות צעירה לתפקיד, כבר בשלב זה עלולים קורות החיים שלנו למצוא דרכם אל הפח מבלי שנבדק בכלל הניסיון הרלוונטי שלנו.
 
ציפיות לשכר: לא מקובל להוסיף ציפיות שכר לקורות החיים.
 
צנזורה: לא נתייחס בקורות החיים למידע שלילי מהסוג של  פיטורין,  התפטרות, מחלה, חופשה ארוכה. הם מזמינים את המגייס לבדוק לעומק מה היו הנסיבות האמתיות לאירוע. אם יש לו מספיק מועמדים אחרים, הוא יוותר על הבדיקה- וגם עלינו…
 
כתובת: נציין כתובת וטלפון קבועים (למשל כתובת ההורים). מעסיקים רבים שומרים את קורות החיים שלנו במאגרי מידע וברגע שמתפנה משרה שאנו מתאימים לה הם עשויים לשלוף את שלנו. חשוב שתהייה להם אפשרות להגיע אלינו בקלות בכל רגע ורגע. 
 
“יאללה מוטי לך הביתה”: נדאג שההודעה במשיבון של הסלולרי או הטלפון שלנו היא מקצועית ועניניית. נשתדל לענות לשיחות שאולי מגיעות ממעסיק פונטציאלי אבל נמנע מכך בסביבה רועשת וסוערת (למשל במסיבה…).
 
מבחן התוצאה: האיכות של קורות חיינו נבחנת במבחן התוצאה הסופית- האם בעקבות שליחתם מזמינים אותם לריאיון עבודה?
 
“חמודי” זה אחמדיג’ן? נמנע מהוספת כינוי חיבה או כתובת דוא”ל שלכאורה משדרים חוסר מקצועיות.
 
נערת האמצע דוט קום: אם יש לנו אתר פרטי נוסיף את כתובת ה-URL שלו רק אם הוא משקף יכולות וניסיון שייכים למשרה.
 
“תעודה ירוקה” כיתה ב’1: נרשום את ממוצע הציונים שלנו רק אם הוא נחשב טוב באותו תחום, או שנכתב במפורש לציין זאת.
 
אין, אין עליך דויד: עיצוב קורות החיים: רצוי לא יותר מדף אחד, לכל היותר שניים; הדפסה על צד אחד של הדף, גודל פונט 10 – 14; סוג גופן רשמי ולא מעוצב, אחידות בסוג הגופן לאורך כל המסמך. 
 
לסיכום, קורות החיים שלנו אמורים להיות מקום אקסקלוסיבי ביותר, שאפילו מספר הזהות שלנו לא מוזמן אליו. טיוטה אחר טיוטה נחשוב את מי להזמין למסיבה הזאת; נכון, המשותף לוורן ביטי, איינשטיין ומוחמד עלי שהם לא ייכנסו לקורות החיים שלנו; ובכל זאת בקורות החיים משתקפות האיכויות שיכולות להביא כל אחד לגדולה. נספר ברמזים את כל האמת על כמה שאנחנו נפלאים; יום אחד, מלכשנקבל הזמנה לריאיון עבודה נדע שהמסיבה הצליחה.
 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם