כפתור סגירה

כתבה בנושא מחקר שוק במקצועות התוכנה, אוגוסט 2013: המהנדסים בראש סולם השכר, הרבה לפני כולם

מנתונים עדכניים שאספה חטיבת המחקר של אתוסיה, מרוויחים המהנדסים בממוצע עד 40% יותר מהנדסאי התוכנה, ועד 80% יותר מבוגרי קורסים בתכנות. משתלם יותר להיות מהנדס – גם בעולם התוכנה. כך עולה מנתונים עדכניים שאספה חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, במסגרת מחקר השוק של מקצועות התוכנה בענף ההייטק הישראלי לקיץ 2013.

משתלם יותר להיות מהנדס – גם בעולם התוכנה. כך עולה מנתונים עדכניים שאספה חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, במסגרת מחקר השוק של מקצועות התוכנה בענף ההייטק הישראלי לקיץ 2013.

מנתוני המחקר שביצעה חטיבת המחקר של החברה, עולה כי מהנדסי תוכנה, בכל הרמות, זוכים לשכר ממוצע גבוה ב-25-40% מהשכר הממוצע של הנדסאי התוכנה, וגבוה ב-60-80% מהשכר לו זוכים בוגרי קורסים מקצועיים בתכנות.

כך, מהנדס תוכנה מתמחה מרוויח 12-17אלף ₪ בממוצע לחודש, מעל 100% יותר מעמיתו, בוגר קורס מקצועי, שיחל את קריירה בשכר של 6-8 אלף ₪ בלבד. הנדסאי תוכנה ירוויח 9-11 אלף ₪, 40% פחות מעמיתו המהנדס;

מהנדס תוכנה מתחיל מרוויח בממוצע 16-19 אלף ₪ לחודש, לעומת הנדסאי התוכנה שמרוויח 12-14 אלף ₪ בתחילת דרכו. בוגר קורס מקצועי, יחל את הקריירה בשכר של 9-11 אלף ₪;

מהנדס תוכנה מנוסה מרוויח 20-23 אלף ₪ לחודש, לעומת הנדסאי התוכנה, שמרוויח 15 16 אלף ₪ באותו מעמד. בוגר קורס יגיע בשלב זה לשכר של 12-14 אלף ₪;

מהנדס תוכנה בכיר מרוויח 24-28 אלף ₪ בממוצע לחודש, לעומת עמיתו הנדסאי התוכנה, שמרוויח 17-19 אלף ₪. בוגר קורס מקצועי בלבד, ירוויח שכר של 15-17 אלף ₪;

חריג מסוים בעניין זה הוא בוגר קורס מקצועי בעל ניסיון רב בתכנות WEB, אשר ירוויח בממוצע רק כ-60% פחות ממהנדס תוכנה בכיר.

בהקשר זה חשוב לזכור כי ישנם הבדלים ברמות השכר גם בקרב המהנדסים עצמם, בהתאם למוסד האקדמי בו רכשו את השכלתם. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כשליש מבוגרי המסלולים האקדמיים להנדסת התוכנה למדו במכללות. למרות זאת, גם היום ישנם פערי שכר של כ-6% בין מהנדסי תוכנה בוגרי אוניברסיטאות לבין מהנדסים בוגרי המכללות.

עדכון רמת השכר

כפי שניתן להבין מהנתונים שהוצגו עד כה, גם קצב עדכון רמת השכר בקרב הנדסאים ובוגרי קורסים (בהתאם לוותק שצברו) מציג הבדלים גדולים. כיום עומד קצב העדכון בקרב אנשי המקצוע הללו על 2% בממוצע – איטי משמעותית מעמיתיהם המהנדסים, שזוכים להעלאות תכופות ותדירות. שכרם של ההנדסאים ובוגרי הקורסים לעיתים לא יעודכן כלל במהלך השנה, תופעה שכמעט ואינה קיימת בקרב המהנדסים.

https://otbsd.com) 5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; height: 14.25pt;” valign=”top” width=”72″>

מתמחה

מתחיל

מנוסה

בכיר

מסיים קורס תוכנה WEB

6-8

9-11

12-14

15-17

הנדסאי תוכנה WEB

  9-11

  12-14

15-16

17-19

מהנדס תוכנה WEB

  12-17

16-19

20-23

24-28

* הטבלה מתייחסת לעולם ה-WEB – טכנולוגיות כגון JAVA, #C, NET., UI/Graphic Design ושפות סקריפטים נוספות.

הנתונים לא כוללים נתוני שכר בתכנות למובייל ותכנות למערכות משובצות מחשב.

מהנדס? יותר ויותר דלתות ייפתחו בפניך

יתרונו הגדול של מהנדס התוכנה מתבטא גם בהיצע המשרות ובמגוון האפשרויות: בוגרי הנדסה משתלבים במגוון משרות פיתוח WEB בחברות הייטק גדולות, אשר דרישת הבסיס שלהן היא תואר ראשון במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה, מאוניברסיטה או מכללה.

האטרקטיביות של בוגרי מסלולי ההנדסאים והקורסים המקצועיים נמוכה יותר: בוגרי קורסי תכנות מתקשים להשתלב בתפקידי מפתח בעולם התכנות ומתמקמים לרוב במשרות בוגרים בתחומי ה-QA או ה-WEB. נוסף על כך, 70% מבוגרי המסלולים להנדסאים והקורסים מקצועיים מתמקמים בבתי תוכנה או בחברות מיקור חוץ המספקות שירותים לתעשיות השונות לרבות בנקים, חברות ביטוח ותעשיות ביטחוניות – עובדה אשר פוגעת בתנאי העסקתם, לעומת עמיתיהם למקצוע, בוגרי המסלולים להנדסה.

עם זאת, חברות הזנק (סטארט-אפ) קטנות בתחומי הWEB- והמובייל, אשר מציעות עבודה בעלת אופי דינאמי ומאתגר, לא תמיד יתפסו את עניין ההשכלה כפרמטר מרכזי וכקריטריון ראשון במעלה בעת גיוס העובדים. חברות כאלו מגייסות לרוב על סמך ניסיון בפרויקטים קודמים (תיק עבודות), ראייה רחבה של עולם התוכנה, יכולת אוטודידקטית וכניסה לתחומים חדשים. כך, דווקא בחברות אלו יש להנדסאים ולבוגרי הקורסים המקצועיים סיכוי לא רע להתקבל גם לתפקידים מובילים.

זמני חיפוש עבודה בעולם התוכנה

כיום אנו נמצאים במצב בו ישנו יתרון למעסיקים בשוק, במרבית הסגמנטים בתוכנה וזאת משום שעל כל משרה אשר מוצעת היום על ידי מעסיק כזה או אחר, מתמודדים מועמדים רבים. במציאות כזו, בוגרי קורס מקצועי יתקשו במציאת עבודה לעומת עמיתיהם ההנדסאים והמהנדסים, אשר נחשבים למבוקשים ואיכותיים יותר. כך, זמן חיפוש העבודה של בוגר קורס יארך כ-18 שבועות בממוצע, לעומת זמן חיפוש של הנדסאי אשר עומד על 13 שבועות. מהנדס תוכנה יחפש עבודה 5 שבועות בממוצע.

יחידת המחקר של אתוסיה

יחידת המחקר עוקבת אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, ביוטק, קלינטק ושוק ההון, ועורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפים אלו. איסוף המידע וניתוחו הם אחד מתחומי הפעילות המאפיינים את גישתה הייחודית של אתוסיה בתחומי משאבי האנוש, ההשמה בכלל, וניהול הקריירה בפרט. אתוסיה מייצגת תפיסה מקצועית בתחומי משאבי האנוש ומציעה פתרונות איוש רחבים המבוססים על גישה ממוקדת-אנוש, על ידע מקצועי רחב ועל הבנה עסקית של הענפים הרלוונטיים.

 לסקר השכר בהייטק וביוטק – לחצו כאן

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם