כפתור סגירה

כתבה בנושא סקר שכר וסיכום רבעון ראשון לשנת 2013 – פתיחה מבטיחה לשנה

ברבעון הראשון של השנה עלה הביקוש לעובדים בכל תחומי ההייטק והביוטק; הביקושים העיקריים – בתחומי הסמיקונדקטור, התוכנה והאינטרנט. בגובה השכר חלו בינתיים עליות קלות בלבד.

יחידת המחקר של אתוסיה מציגה את את הביקושים האלה מובילים בעיקר תאגידים גדולים כגון ברודקום ומרוול, המרחיבים את מרכזי הפיתוח שלהם בישראל. תאגידים גדולים אלה הגדילו את היקף המשרות למהנדסי פיתוח חומרה ולמהנדסי תוכנה בסביבת אמבדד בכמה פרויקטים חדשים, שנפתחו בתחילת השנה. 

עליות מרשימות בביקושים לעובדים נרשמו גם בתעשיות האינטרנט והתוכנה: 12% ו-10% בהתאמה. לדברי סולומון, “העליות העיקריות בביקוש לעובדים בתחום התוכנה נרשמו בארגונים ובסטארט-אפים המפתחים טכנולוגיות בתחום הענן, האחסון, הניתוח וההפצה של תוכני וידיאו, אבטחת המידע, הסייבר והמובייל, אשר מהווים כ-18% מסך כל הביקוש לעובדים בתעשיית ההייטק. אחד התחומים הבולטים ברבעון הנוכחי הוא אלגוריתמים, במיוחד לתחומי Computer Vision, Image Processing, Data Mining ו-Machine Learning. בתחום האינטרנט, ממשיכים להוביל הביקושים למהנדסי פיתוח בשפות דינמיות כגון Python ו-Ruby, וכן למפתחי קליינט עם התמחות ב-HTML 5”.

העלייה הצנועה ביותר בביקוש לעובדים נרשמה בתעשיית המכשור הרפואי – 2% בלבד לעומת הרבעון האחרון של 2012. 

 

דרושים: מפתחי חומרה. דרושים פחות: מנהלי פרויקטים

לפי הנתונים שאספה חברת ההשמה בהייטק אתוסיה, העלייה החדה בביקוש למהנדסים בתעשיית השבבים משתקפת גם בטבלה שלהלן, המתארת את מגמות הביקוש לעובדים בחלוקה לפי קבוצות תפקידים. הנתון הבולט הוא עלייה של 9% בביקוש לעובדים בתחום פיתוח החומרה. בתחום הפיתוח למובייל עלה הביקוש לעובדים בשיעור של 5%, ובתחום פיתוח התוכנה – בשיעור של 3%. מנהלי הפרויקטים הם הקבוצה היחידה שבביקוש לה חלה ירידה קלה, בשיעור של 2%.

הביקוש לעובדים בתחום פיתוח החומרה אינו מתבטא, לעת עתה, במגמת השכר: דווקא בתחום זה השכר נשאר בלא שינוי, בניגוד לעליות קלות של 2-1% בגובה השכר ברוב קבוצות התפקידים. מעליות נאות למדי בגובה השכר נהנו המפתחים למובייל ועובדי הקליניקה והרגולציה – עלייה בגובה השכר של 2.5% במהלך הרבעון.

 

עלייה קלה בגובה השכר

אייל סלומון: “זמן האיוש הממוצע למשרה בתעשיית ההייטק ברבעון הראשון של השנה עומד על 6 שבועות, ואילו שיעור העוזבים מרצון עומד על כ-3%. לעומת זאת, בתעשיית הביוטק, משך האיוש של משרה ברבעון זה הוא קצר יותר, ועומד על 4.5 שבועות, ושיעור העוזבים מרצון קטן יותר אף הוא: כ-1.5%”. השינוי הממוצע בגובה השכר הוא חיובי: עלייה של 1.6% בתעשיית ההייטק ושל 1% בתעשיית הביוטק. לעומת זאת, שיעור הגיוסים החדשים מתוך כלל העובדים גבוה יותר בתעשיית הביוטק מאשר בתעשיית ההייטק – 2% לעומת 1.2% בלבד.

 

בתחום הפארמה: עלייה בדרישה לרופאים

מאיה שוולב, מנהלת מחלקת ביוטק באתוסיה, מוסיפה כי “בחברות הפארמה נרשמה עלייה של כ-4% בדרישה לרופאים בעלי רישיון ישראלי לעומת הרבעון האחרון. מגמה דומה אנו מזהים גם בתעשיית המכשור הרפואי: חברות בתחום זה מחפשות רופאים מנוסים למחלקות הייעוץ, המחקר והשיווק שלהן. תחום הפארמה רשם גם עלייה של 5% בביקוש לרוקחים בעלי הסמכתQP . לעומת זאת, תחום המחקר בחברות הביוטק רושם ירידה של כ-2% בביקוש לאנשי קליניקה מנוסים”. 

 

על יחידת המחקר של אתוסיה

המידע נאסף על ידי יחידת המחקר של חברת אתוסיה. יחידת המחקר של אתוסיה עוקבת אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, הביוטק, הקלינטק ושוק ההון, ועורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפי ההייטק והביוטק. איסוף המידע וניתוחו הם אחד מתחומי הפעילות המאפיינים את גישתה הייחודית של אתוסיה בתחומי משאבי האנוש, ההשמה בכלל וניהול הקריירה בפרט. אתוסיה מייצגת תפיסה מקצועית בתחומי משאבי האנוש ומציעה פתרונות איוש רחבים המבוססים על גישה ממוקדת-אנוש, על ידע מקצועי רחב ועל הבנה עסקית של הענפים הרלוונטיים.

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם