כפתור סגירה

כתבה בנושא סקר שכר לרבעון הראשון של שנת 2012

הביקושים לעובדים ולמנהלים בתחומי ההייטק בישראל חוזרים לעלות וחברות האינטרנט והמובייל ממשיכות בדהרת הגיוסים. כך עולה מסקר השכר והביקוש לעובדים שערכה חברת אתוסיה לרבעון הראשון של 2012.

 

טבלה1: ממצאי סקר אתוסיה- מגמות השכר והביקוש לעובדים בתעשיות ההייטק והביוטק בישראל ברבעון I 2012 לעומת רבעון IV 2011

 

  1. תעשייה
  1. ביקוש לעובדים
  1. מגמת שכר
  1. סמיקונדקטור
  1. 4%+
  1. ללא שינוי
  1. אינטרנט
  1. 18%+
  1. 1.5%+
  1. תקשורת
  1. 6%+
  1. 1%+
  1. תוכנה
  1. 15.5%+
  1. 1.3%+
  1. מחקר, מדעי החיים
  1. 7%+
  1. ללא שינוי
  1. מכשור רפואי
  1. 4%+
  1. 1.4%+
  1. פרמצבטיקה
  1. 8%+
  1. ללא שינוי

 

טבלה 2: ממצאי סקר אתוסיה- ניתוח מדגמי למגמותהשכר לפי קבוצות תפקידים בחברות הייטק (השוואה לרבעון IV 2011)

 

  1. קבוצות תפקידים
  1. מגמת שכר
  1. פיתוח תוכנה
  1. 1.3%+
  1. פיתוח חומרה
  1. 1%+
  1. ניהול מכירות
  1. 1%+
  1. ניהול תפעול
  1. ללא שינוי
  1. ניהול שיווק
  1. 1%+
  1. פיתוח עסקי
  1. 0.5%+
  1. ניהול פיתוח
  1. 6%+
  1. הנדסה
  1. 1.5%+

ברבעון הראשון לשנת 2012 חלו עלייה חדה בביקוש למהנדסי תוכנה ואינטרנט, ועליות שכר בתחומי התוכנה, האינטרנט, התקשורת והמכשור הרפואי – אלה הם ממצאי סקר השכר והביקוש לעובדים שערכה מחלקת המחקר של חברת ההשמה אתוסיה. עוד מראה הסקר, כי הביקוש למנהלים ולמנכ”לים בתעשיות ההייטק הולך וגובר, כשלראשונה זה כשנתיים נרשמות עליות שכר של 6% ויותר בדרגות מנכ”ל וסמנכ”ל.

מנכ”ל אתוסיה, אייל סולומון, אומר: “המיתון שכולם חששו מפניו איננו מגיע, לשמחתנו, לתעשיות עתירות הידע בישראל. במקום ירידות בביקושים, אנו מזהים מגמה הפוכה: משקיעים זרים שמעוניינים להגדיל את השקעותיהם בחברות ישראליות”. להערכתו של סולומון, האקזיטים האחרונים שבוצעו בתעשיית ההייטק בארץ ובעולם הם המספקים את הרוח הגבית להתעוררות המחודשת בהייטק.

 

ביקוש גבוה למהנדסי תוכנה

בתחום התוכנה, נרשמה עלייה ממוצעת של 16.5% בביקוש למהנדסים מכל הסוגים. נתוני השכר מראים על יציבות, עם עליות של כ-1.5% דווקא בחברות אינטרנט קטנות ובינוניות. דניאל אלוני, מנהלת חטיבת התוכנה באתוסיה, אומרת: “אנו מזהים ביקוש גבוה למהנדסי תוכנה, בעיקר בקרב חברות המתמחות ב-,Cloud Computing Virtualization,SaaS ו-Mobile, הדורשות ניסיון קודם במערכות הפעלה מבוססות Android ו-IOS. אפשר לזהות גם, שהרבעון האחרון מאופיין בביקוש למנהלים ולמהנדסים בעלי ניסיון בסביבת ה-Agile וה-Scrum”.

תחום נוסף שהתעורר בתנופה הוא תחום בדיקות התוכנה, שרשם גידול של 11% בביקושים לעובדים. אומרת כרמית דוד, מנהלת יחידת הבדיקות באתוסיה: “המגמה המעניינת היא שחברות האינטרנט מבקשות לגייס דווקא מהנדסי תוכנה למחלקות הבדיקות שלהן, והדרישה הנפוצה היא בעיקר לכותבי קוד בשפות Java ו-“C#. גם בתחום ה-IT נרשמים ביקושים ערים, ונתוני הסקר מראים שהתחולל גידול של 14% בביקוש לאנשי מערכות מידע בסביבת Linux. באתוסיה מעריכים כי גם בחברות המתבססות על סביבת מיקרוסופט קיים ביקוש למומחי Linux, כחלק מההיערכות למעבר לסביבת LAMP.

 

התעוררות בביקוש למנהלים

תחום הבכירים זוכה לעדנה לראשונה מזה כשנתיים, ומעסיקים בתעשיות ההייטק והביוטק מדווחים על עליית שכר ממוצעת של למעלה מ-6% בדרגות מנכ”ל וסמנכ”ל. עדי עירוני, מנהלת חטיבת הבכירים באתוסיה, אומר: “אנו עדים לעלייה של למעלה מ-16% בביקוש לאיוש משרות בכירות, כשהמובילים הם תפקידי סמנכ”ל פיתוח, סמנכ”ל מכירות ומנכ”לים בחברות האינטרנט”. כל החברות שהשתתפו בסקר אתוסיה דיווחו על תכניות גיוס בכירים חיוביות לרבעון השני והשלישי השנה. את התכניות השאפתניות ביותר הציגו חברות המכשור הרפואי, האינטרנט, אבטחת המידע והתקשורת, המתכננות להגדיל את מספר הבכירים שייקלטו השנה בכ-7-9%. 

 

 

תחרות על עובדים בסמיקונדקטור

מניתוח הממצאים של סקר אתוסיה עולה גידול משמעותי בביקושים בתעשיית השבבים. לדברי אייל סולומון, “ברבעון הראשון של השנה זיהינו עלייה של למעלה מ-13% בביקוש למהנדסי חומרה, למהנדסי אלגוריתמים ולמהנדסי מערכת, בעיקר בחברות השבבים בתחום התקשורת הסלולרית, האינפיניבנד ו-computer vision. המיזוגים והרכישות שהתבצעו בחברות הסמיקונדקטור בתקופה האחרונה הותירו את שוק העבודה עם מספר תאגידים קטן יחסית, המתחרים ביניהם על אותו קהל יעד”.

 

בביוטק צריכים מהנדסי איכות

מהסקר עולה כי רמות השכר בחברות הביומד והפרמצבטיקה רושמות יציבות איתנה. יחד עם זאת, נרשמות ירידות קלות של כ-1.5% ברמות השכר של מהנדסי האיכות. מאיה שוולב, מנהלת חטיבת הביוטק באתוסיה, מציינת: “למרות הירידות הקלות ברמות השכר של מהנדסי האיכות, אנחנו מזהים עלייה בביקושים של למעלה מ-15% למהנדסי איכות בחברות רבות בתחומי הפארמה, הביוטכנולוגיה והמכשור הרפואי, המגדילות תקנים מתחילת השנה, והביקוש לאנשי מכירות בחברות אלו עלה ב-9% מתחילת השנה”.

 

מגמה מעורבת בשיווק ובתפעול

נועה אלימלך, מנהלת יחידת השיווק והמכירות באתוסיה, אומרת כי חלה עלייה של למעלה מ-9% בביקוש למנהלי מוצר, “אך יחד עם זאת, אנו מזהים ירידה של כ-5% בביקוש למנהלי מכירות בכירים. עיקר הגיוסים מתרכזים בחברות תוכנה ואינטרנט, שם לרוב רמת הבכירות והניסיון הנדרשים נמוכים יחסית לנדרש בחברות תקשורת וחומרה”. את העלייה המשמעותית ביותר רושם תחום ניהול השיווק באינטרנט: גידול של 22% בהשוואה לרבעון הקודם.

מהסקר עולה כי קיימת מגמת ירידה של כ-11% בביקושים לאנשי ייצור בהשוואה לרבעון הקודם, ירידה המוסברת במגמה מתמשכת של העברת מרכזי ייצור למזרח הרחוק. יחד עם זאת, עלה הביקוש לתפקידים בשרשרת האספקה ובתפעול.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם