כפתור סגירה

כתבה בנושא עושים סוויץ’

חיים משה, מנכ”ל טרנסוויץ’ ישראל.
טרנסוויץ’ ישראל היא שלוחה של טרנסוויץ’ העולמית. החברה הוקמה בשנת 2006 עם רכישת הסטארט-אפ הישראלי “מיסטיקום”, שעסק בפיתוח פתרונות IP(Intellectual Property)  לתחום התקשורת.

 לחיים משה, המנהל את טרנסוויץ’ ישראל מאז הקמתה, רקורד מרשים של עשייה בהייטק הישראלי – אחרי תשע שנים בנשיונל סמיקונדוקטור הצטרף לסטארט-אפ “סקורפיו”, שלימים נמכר ל-USRobotics, וניהל שם את קבוצת החומרה; לאחר מכן כיהן כסמנכ”ל פיתוח ב-NovaNet, ובשנת 2000 הקים את הסטארט-אפ Optix Networks, שעסק בתחום התקשורת ואשר נסגר ב-2004. למשה תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

מה משך אותך לתפקיד מנכ”ל טרנסוויץ’ ישראל?

הכרתי את טרנסוויץ’ כשהשקיעו בסטארט-אפ שלי, Optix Networks, והמינוי שלי היה טבעי לשני הצדדים. עבור טרנסוויץ’ העולמית היה מדובר בפרויקט חשוב, ואני ראיתי בו אתגר גדול – להקים יחידה ישראלית של חברה אמריקנית ציבורית, על כל המשתמע מכך: למידת השוק, בניית מוצרים, אחריות כלפי ההנהלה בארצות הברית וכמובן, יצירה של ארגון חדש.

מה אופי הקשר עם טרנסוויץ’ העולמית?

טרנסוויץ’ היא חברה ותיקה ומובילה בשוק, והמנהלים שלה מכירים היטב את השוק בישראל ומעורבים מאוד בנעשה בארץ. טרנסוויץ’ ישראל נבנתה מלכתחילה כיחידה עסקית לכל דבר, ולא רק כאתר פיתוח. זו הייתה בעיניי החלטה חשובה מאוד, ששמרה עלינו לאורך השנים – אנחנו לא רק מייצרים הוצאות אלא אחראים גם להכנסות, ויש לנו פונקציות מכירות ושיווק משלנו.

האם לטרנסוויץ’ ישראל יש מקום משמעותי בתוך חברת-אם כה גדולה וותיקה?

ודאי. אחרי רכישת מיסטיקום ב-2006 ובחינת שוק הטלקום, החליטו מנהלי טרנסוויץ’ העולמית שהחברה תיכנס, באמצעות השלוחה הישראלית, גם לתחום הצרכנות האלקטרונית – כלומר רכיבים של מכשירי טלוויזיה, DVD ו-AVR, ולא רק פתרונות עבור ספקי תקשורת גדולים. טרנסוויץ’ ישראל שימשה כחיל החילוץ של טרנסוויץ’ העולמית בתחום הייצור הפונה לצרכן, ואני שמח להגיד שבעקבות הניסיון המוצלח של טרנסוויץ’ ישראל, גם טרנסוויץ’ העולמית החלה להתפתח בכיוון הזה.

אילו אתגרים עומדים בפניכם היום?

התחום הזה מתאפיין בחדשנות גבוהה מאוד, ולכן אורך החיים של המוצרים קצר יחסית. פירוש הדבר שכדי שחברה תצליח ותוביל את השוק, היא צריכה לדעת להגיב מהר על התפתחויות בשוק ולצאת עם מוצרים חדשים או משופרים לפחות פעמיים בשנה. כדי לעמוד בקצב הזה דרושה השקעה רבה בפיתוח, והיום קשה למצוא כוח אדם מיומן לפיתוח בתחום של mixed signals. נוסף על כך, כדי שחברה תוכל להמשיך לפתח, חשוב שתשמור על רווחיות המוצרים הקיימים. המוצר שלנו מצוין ולא-יקר, אבל יש תחרות גדולה, שבסופו של דבר פוגעת ברווחיות.
באופן קצת יותר ספציפי, עוד אתגר חשוב שאנו מתמודדים איתו הוא המעבר לסוג אחר של לקוח – הלקוח שלנו היום הוא חברות המייצרות מוצרי צריכה, ולא ענקיות התקשורת. הרגישות למחיר גדולה מאוד, זהו שינוי גישה שלא היה פשוט להנחיל בחברה.

מה היית מייעץ ליזמים מתחילים בתחום?

אני חושב שיזמים בתחום הזה צריכים קודם כול להבין את גודל ההשקעה הנדרשת – זהו תחום שקשה לגייס בו משקיעים ולהתחיל בפיתוח. למי שהתגבר על קשיי ההתחלה הייתי מציע לתכנן עד רמת המוצר ולא לחשוב שהפיתוח נגמר באבטיפוס (פרוטוטייפ). ועוד עצה חשובה היא לא לפתח רק מוצר אחד – בשוק הזה זה לא מספיק.

לאן אתה שואף לקדם את החברה?

החזון של טרנסוויץ’ העולמית הוא להיות שחקן מוביל בתחום  Consumer Electronics. זהו תחום חדש לחברה העולמית, שטרנסוויץ’ ישראל הובילה את הכניסה אליו. בתחום ה-Intellectual Property טרנסוויץ’ היא בין שתי החברות המובילות בעולם  לתחום זה, אבל השוק איננו גדול. בתחום השבבים, לעומת זאת, יש לחברה עוד הרבה לאן להתפתח והשוק גדול מאוד – רק לאחרונה הכרזנו על סיום פיתוח של שבב שייצא לשוק ברבעון הבא.
טרנסוויץ’ ישראל היא חברה עם הרבה חוזקות, שנמצאת היום על סף זינוק גדול מאוד. כמנכ”ל, אני שואף להצמיח את החברה ולהביא אותה לרמה מצוינת ולהישגים חדשים.

 

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם