המשק הישראלי מתאושש ואחד הסממנים הבולטים לכך הוא העלייה בביקוש לאנשי מכירות, שיווק ופיתוח עסקי. לפי נתוני אתוסיה מתברר כי מתחילת השנה גדל ב-56% הביקוש לעובדים בתחום השיווק והמכירות, בעיקר בסקטור התוכנה, האינטרנט והתקשורת.
מנתוני חברת אתוסיה, העוקבת אחר מגמות התעסוקה בענפי ההייטק, הביוטק, הקלינטק ושוק ההון, עולה כי מספר המשרות הפתוחות כיום בתחום השיווק והמכירות בסקטורים התקשורת והתוכנה הגיע לכ-156 משרות. רמת ביקושים כזו משקפת את רמות הביקושים שהיו טרם המשבר, בינואר 2008. בשיאו של המשבר, באוגוסט 2009, צנחו הביקושים לאנשי שיווק ומכירות אל מתחת לרף 100 המשרות בכול תפקידי השיווק והמכירות בתעשייה ההייטק.
באתוסיה מציינים כי ניצני התאוששות מורגשים במיוחד בביקוש למנהלי מרקום, אנשי ניהול מוצר ומנהלי שיווק זוטרים וכמו כן קיים ביקוש מוגבר לאנשי תמיכה במכירות ומנהלי מכירות אזוריות, בעיקר לאפריקה, המזרח הרחוק, מזרח אירופה ודרום אמריקה.
לדברי אייל סולומון, מנכ”ל אתוסיה, הביקוש המוגבר לעובדים בתחומי השיווק והמכירות מעיד על ההתאוששות בענפי הטכנולוגיה השונים: “אנחנו עדים לכך, שחברות בתחומי התקשורת מתגברות את מערכי השיווק והמכירות שלהן. אני מעריך כי הגידול בביקוש נובע מהתגברות התחרות בקרב חברות הטלקום, הכבלים וספקיות האינטרנט, שנמצאות בתחרות אגרסיבית על נתח השוק שלהן. ההערכה שלי היא, שאנחנו נמשיך לראות עליות בביקושים לעובדים בסקטור התקשורת והתוכנה, ככל שנכנסים לשימוש מוצרים צורכי תקשורת כמו ה-iPad של חברת אפל, טלפונים חכמים ומערכות מדיה ביתיות. כמו שראינו עם מחשבי ה-notebook ומכשירי ה-iPhone, כניסתם לשימוש נרחב מגבירה את התחרות בקרב החברות המפעילות שירותי תקשורת”.
אייל סלומון מציין כי בקרב יצרניות ציוד התקשורת המקומיות המצב שונה לגמרי: “ירידת שער הדולר הביאה את רוב החברות לצמצומים גדולים במצבת כוח האדם וכיום חברות אלו משקיעות מאמצים בחזרה ליכולות הקודמות שלהן בתחומי הפיתוח הייצור”.