כפתור סגירה

כתבה בנושא ענף הסמיקונדקטור מתאושש לאט מהמשבר

המשק הישראלי מתאושש ואחד הסממנים הבולטים לכך הוא העלייה בביקוש לאנשי מכירות, שיווק ופיתוח עסקי. הביקוש המוגבר לעובדים בתחומי השיווק והמכירות מעיד על ההתאוששות בענפי הטכנולוגיה השונים

המשק הישראלי מתאושש ואחד הסממנים הבולטים לכך הוא העלייה בביקוש לאנשי מכירות, שיווק ופיתוח עסקי. לפי נתוני אתוסיה מתברר כי מתחילת השנה גדל ב-56% הביקוש לעובדים בתחום השיווק והמכירות, בעיקר בסקטור התוכנה, האינטרנט והתקשורת.
מנתוני חברת אתוסיה, העוקבת אחר מגמות התעסוקה בענפי ההייטק, הביוטק, הקלינטק ושוק ההון, עולה כי מספר המשרות הפתוחות כיום בתחום השיווק והמכירות בסקטורים התקשורת והתוכנה הגיע לכ-156 משרות. רמת ביקושים כזו משקפת את רמות הביקושים שהיו טרם המשבר, בינואר 2008. בשיאו של המשבר, באוגוסט 2009, צנחו הביקושים לאנשי שיווק ומכירות אל מתחת לרף 100 המשרות בכול תפקידי השיווק והמכירות בתעשייה ההייטק.
באתוסיה מציינים כי ניצני התאוששות מורגשים במיוחד בביקוש למנהלי מרקום, אנשי ניהול מוצר ומנהלי שיווק זוטרים וכמו כן קיים ביקוש מוגבר לאנשי תמיכה במכירות ומנהלי מכירות אזוריות, בעיקר לאפריקה, המזרח הרחוק, מזרח אירופה ודרום אמריקה.
לדברי אייל סולומון, מנכ”ל אתוסיה, הביקוש המוגבר לעובדים בתחומי השיווק והמכירות מעיד על ההתאוששות בענפי הטכנולוגיה השונים: “אנחנו עדים לכך, שחברות בתחומי התקשורת מתגברות את מערכי השיווק והמכירות שלהן. אני מעריך כי הגידול בביקוש נובע מהתגברות התחרות בקרב חברות הטלקום, הכבלים וספקיות האינטרנט, שנמצאות בתחרות אגרסיבית על נתח השוק שלהן. ההערכה שלי היא, שאנחנו נמשיך לראות עליות בביקושים לעובדים בסקטור התקשורת והתוכנה, ככל שנכנסים לשימוש מוצרים צורכי תקשורת כמו ה-iPad של חברת אפל, טלפונים חכמים ומערכות מדיה ביתיות. כמו שראינו עם מחשבי ה-notebook ומכשירי ה-iPhone, כניסתם לשימוש נרחב מגבירה את התחרות בקרב החברות המפעילות שירותי תקשורת”.
אייל סלומון מציין כי בקרב יצרניות ציוד התקשורת המקומיות המצב שונה לגמרי: “ירידת שער הדולר הביאה את רוב החברות לצמצומים גדולים במצבת כוח האדם וכיום חברות אלו משקיעות מאמצים בחזרה ליכולות הקודמות שלהן בתחומי הפיתוח הייצור”.

 

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם