כפתור סגירה

כתבה בנושא קבלני כח אדם ללא רישיון

עד שישה חודשי מאסר למי שיתקשר עם קבלני כח אדם שאין להם רישיון, כולל קבלני משנה.

עבר בועדה בקריאה ראשונה – עד שישה חודשי מאסר למי שיתקשר עם קבלני כח אדם שאין להם רישיון, כולל קבלני משנה. יחימוביץ’ וכץ: ימנע עושק וניצול של עובדים עניים
עבר בועדה בקריאה ראשונה – עד שישה חודשי מאסר למי שיתקשר עם קבלני כח אדם שאין להם רישיון, כולל קבלני משנה. יחימוביץ’ וכץ: ימנע עושק וניצול של עובדים עניים

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה את הצעת החוק של הח”כים שלי יחימוביץ’ (עבודה) וחיים כץ (ליכוד). הצעת החוק קובעת כי אסור למעסיק להתקשר עם קבלן כח אדם הפועל ללא רישיון. הסנקציה על מי שיפר חוק זה היא עד שישה חודשי מאסר בפועל. מדובר בחקיקה מרחיקת לכת החלה גם על ספקי שירותים ועמותות.

בדברי ההסבר לחוק כותבים חברי הכנסת יחימוביץ’ וכץ:
מעסיקים רבים פונים למקורות זולים כגון קבלני משנה שאינם נחשבים לקבלני כוח אדם כמשמעם בחוק, או לקבלני כוח אדם הפועלים ללא רישיון לעסוק בכך. התקשרויות עם קבלנים אלה זולה יותר הואיל והם אינם מחויבים להסדרים בחוק, הכרוכים בהוצאות ניכרות, כגון מנגנון הערובה ואינם מחויבים לתנאי העסקה משופרים על פי ההסכם הקיבוצי או צו ההרחבה בענף באשר הם אינם חלים עליהם.
מסתבר שהאיסור החוקי הקיים בחוק החל על קבלן כוח אדם לעסוק בתחום ללא מתן רישיון, אינו מרתיע דיו ואין בו כדי למנוע תופעה זו. המציאות מלמדת על התקשרויות רבות בין מעסיקים בפועל לבין קבלנים שאינם בעלי רישיון.
חשיבותו של הרישיון לעסוק בכוח אדם בכך שהוא מהווה נדבך נוסף וחשוב ביכולתם של גורמי האכיפה להבטיח את קיום חובותיו של קבלן כוח האדם כלפי עובדיו וזאת באמצעות הערובה. חילוט הערובה נועדה להבטיח תשלום שכר וזכויות אחרות לעובדים, במקרה בו קבלן כוח אדם אינו עומד בהתחייבויותיו כלפי עובדיו.
התיקון ירתיע מעסיקים רבים מהתקשרות עם קבלני משנה או קבלני כוח אדם שאינם מבטיחים תנאי העסקה מינימליים ויחזק את מעמדם של החברות הפועלות על פי חוק ועל פי ההסכמים הקיבוציים ובכך ישופר מצבם של עובדים אלה, שקיפוח הוא מנת חלקם בדרך כלל.

 

 

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם