כפתור סגירה

כתבה בנושא שבבים ונהנים, שבבים ומרוויחים: 19% עלייה בביקוש לעובדים בתעשיית הצ’יפים בישראל

השכר עולה, הביקוש גובר – אלו המגמות שמביאה איתה השנה האזרחית החדשה בתעשיית הסמיקונדטור

שנת 2019 נפתחת בבשורה משמחת עבור תעשיית השבבים בישראל, שהפכה בשנה החולפת להיות מהתעשיות הצומחות ביותר בענף ההייטק הישראלי. הביקוש בתעשייה הוביל לכך שנפתחו במהלך 2018 קרוב ל-1600 משרות חדשות בתחום השבבים, מהן מעל לאלף משרות המיועדות למחקר ופיתוח. הביקוש לכוח אדם איכותי ומנוסה רק גובר, מה שמגביר את התחרות בין חברות ההזנק לחברות מבוססות בשוק וגורם להן להילחם על כל מהנדס מנוסה ולהציע מענקי חתימה שמנים במיוחד לעובדים האלו. נזכיר כי 2018 הסתיימה בכמה מהענפים בטונים יותר צורמים, מה שמבליט עוד את ההצלחה של תחום הסמיקונקטור.

מדובר בעלייה של 30 אחוז בביקוש לעומת 2017, אז נפתחו רק 1215 משרות חדשות בסקטור ובסה”כ נרשמה עלייה בביקוש לעובדים בתחום ב-19%, גידול שלא נראה השנה בסקטורים אחרים בענף הייטק והטכנולוגיה. העלייה בביקוש לעובדים נובעת גם בשל הקמת סטרטאפים חדשים בתחום ובעקבות עניין מחודש של קרנות הון סיכון בתעשיית השבבים.

גדלים בביקוש – המספרים src=

בסה”כ מועסקים כיום בישראל מספר שיא של 35,000 עובדים בתחום, העוסקים בפיתוח מוצרים למגוון מגזרי שוק כולל בתחום הרכב, IOT, בינה מלאכותית, תקשורת דור חמישי (5G), מציאות מדומה, ראיייה ממוחשבת, אחסון נתונים ועוד.

המעסיקה הגדולה ביותר בישראל בתחום הזה היא אינטל, אשר מעסיקה מעל ל-11,500 עובדים בתחום. אחריה מגיעה מלאנוקס עם 1300 עובדים ואפל עם 1150 עובדים. המעסיקות הבאות הן ווסטרן דיגיטל, מארוול, קוולקום, ברודקום, אמזון, סוני וחוואווי, בכל אחת עובדים כמה מאות מהנדסים בתחום.

המעסיקות הגדולות: אינטל בראשהתפלגות

ומה הם התפקידים הכי מבוקשים בתעשיית הסמיקונדקטור? מהנדסי VLSI, אשר הביקוש להם עלה ב-21% לעומת השנה הקודמת; מומחי אלגוריתמים ואנשי ורפיקציה, אליהם הביקוש עלה ב-18% וב-17% בהתאמה.

התפקידים המבוקשים בתעשייה

התפקידים הכי מבוקשים בתעשיית השבבים

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם