כפתור סגירה

כתבה בנושא שיחה עם מנכ”ל חברת LiveU, המוצר והחזון

שמוליק וסרמן, מנכ”ל חברת לייביו, מתאר טכנולוגיה המאפשרת שידור וידיאו סלולרי ישיר, איכותי וזול.

שמוליק וסרמן הקים את חברת לייביו (LiveU), העוסקת בטכנולוגיית שידור וידיאו סלולרי, לפני 5 שנים, יחד עם מספר יזמים נוספים. וסרמן למד הנדסת אלקטרואופטיקה במסגרת העתודה האקדמאית, והוא כיום בן 43, נשוי ואב לארבעה ילדים. 

שמוליק, מה המוצר שלכם?

פיתחנו טכנולוגיה של קופסה קטנה המתחברת למצלמות וידיאו, מקצועיות וביתיות, ומעבירה את שידור הווידיאו באיכות HD ובשידור ישיר לאן שרוצים, באמצעות טכנולוגיה סלולרית. המוצר שלנו מחליף את ניידות השידור הלווייניות, ומוזיל מאוד את עלויות השידור. עשרות רשתות שידור כבר משתמשות במערכות שלנו, וביניהן חברות שידור ישראליות ואחרות, חברת החדשות, אתרי אינטרנט, CNN, NBC, אתר ONE –במקום שקיים צורך להעביר שידורים ישירים, וגם לקוחות פרטיים שרוצים לשדר אירוע בשידור ישיר, בעלות נמוכה יחסית.

ומה הטכנולוגיה שבבסיס המוצר?

הקופסה משדרת באמצעות תקשורת  אלחוטית על ידי שימוש במקביל  במספר רשתות סלולריות. כך ניתן להגדיל משמעותית את רוחב הסרט ולשדר שידור איכותי ואמין. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לשדר ב-Full HD, רמת השידור הגבוהה ביותר. כיום הטכנולוגיה עובדת בעיכוב (delay) מינימלי של שנייה אחת. לא חייבת להיות קרבה גיאוגרפית בין הקופסאות: לדוגמה, בעת השידור של חזרתו של גלעד שליט מהשבי, קופסאות שלנו היו פזורות במצפה הילה, בירושלים ועוד. עשרות מערכות פעלו בו-זמנית. הקופסאות שלנו יכולות לשדר גם תוך כדי תנועה, והדבר פותח אופקים חדשים ומאפשר זוויות צילום חדשות. אנחנו מתחברים אוטומטית להרבה רשתות שפועלות במקביל דרך חברות הסלולר. 

מהי הדרך שהובילה אותך אל הקמת לייביו?

תמיד, כבר כנער, התעניינתי בטכנולוגיה. למדתי הנדסת אלקטרואופטיקה כעתודאי של צה"ל, ולאחר מכן שירתתי בחיל הים. לאחר השחרור עבדתי בחברת ECI כמנהל פרויקטים, ואחר-כך כמנהל שיווק וכמנהל מוצרים. (Adipex) לאחר מכן עברתי לחברת סרגון (Ceragon) וכיהנתי בכמה תפקידי שיווק וניהול מוצרים וכסמנכ"ל שיווק.

בשלב זה עזבתי את סרגון והקמתי את לייביו, ומאז אני מכהן כמנכ"ל החברה. בשלב הראשון הסתמכנו על השקעה פרטית בראשות היזם יגאל יעקובי (שיזם את הקמת חברת Allot), ובהמשך השקיעו בחברה קרנות הון הסיכון קיינן (כנען), פרטנרס, כרמל ונצ’רס ופיטנגו. עד כה גייסנו 23 מיליון דולר, ובחברה עובדים כיום כ-70 איש. לשמחתי, העבודה מספקת לי אתגרים חדשים בכל יום ויום. החברה גדלה ופותחת סניפים נוספים ברחבי העולם.

היכן בעולם לייביו פעילה?

לייביו היא חברה גלובלית ומסונפת. יש לנו סניפים בארצות הברית, בסין, בהונג-קונג ועוד.

מהו מודל המכירות שלכם? 

אנחנו לא מוכרים את הקופסאות, אלא משכירים אותן לטווח ארוך, תוך התחייבות לשעות או לדקות שידור. הלקוחות משלמים לנו מדי חודש על פי היקף השימוש, pay for use. העלויות ללקוח הן, לפי היקף השידור, בין מאות לאלפי דולרים בחודש. בחרנו במודל עסקי זה כי אנחנו חושבים שהוא נכון יותר עבור הלקוחות: לפי מודל זה, הם לא צריכים להוציא הרבה כסף בבת-אחת, וברור להם שהם משלמים רק על מה שצרכו.

האם יש לכם מתחרים?

רשמנו פטנטים על המוצר שלנו והטכנולוגיה. עד השנה האחרונה, התחרות שלנו הייתה עם שידורי הלוויין, אך בשנה האחרונה אכן קמו לנו ניצני תחרות גם בתחום השידור מעל רשתות סלולריות. 

ומה היתרונות שלכם לעומת המתחרים? 

יתרון אחד שפועל לטובתנו הוא פער טכנולוגי משמעותי: הספקנו ללמוד רבות מהניסיון, לעומת האחרים, שהם רק בתחילת דרכם. כפועל יוצא מכך, אנחנו market leaders – מובילים את השוק באופן משמעותי עם רשימת לקוחות מכובדת ביותר. ולבסוף, רשומים לזכותנו גם פטנטים המגנים עלינו בהתאם.

מה החזון שלכם?

היום כל אדם פרטי הוא בעצם שדר מדיה הרוצה לשדר. כולם רוצים לשתף, החל מהכי מקצוענים, דרך אתרי אינטרנט וכלה בלקוחות פרטיים. בעתיד, שיתוף תכנים בווידיאו ייעשה באותן קלות ומהירות שבהן משתפים כיום תכנים כתובים או תמונות סטילס, למשל בטוויטר ובפייסבוק, והטכנולוגיה שלנו תוביל זאת. 

עם אילו אתגרים אתם מתמודדים?

התמודדנו עם אתגר טכנולוגי מורכב: שידור מכל מקום ובכל זמן גם במקומות שהקליטה חלשה יותר , פיתחנו אנטנות חזקות מאוד, המאפשרות שידורים אפילו ממקומות בעייתיים. 

אתגר נוסף שהתמודדנו עמו הוא צמיחה מהירה של החברה בתוך זמן קצר: לייביו הכפילה את גודלה בשנת 2011.

איזו עצה תוכל לתת ליזם מתחיל? 

חשובים מאוד הטכנולוגיה והבסיס העסקי. חשוב להאמין במוצר ובצוות הראשוני, שעליו יתבסס וייבנה הצוות המוביל.

 

 

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם