כפתור סגירה

כתבה בנושא תורת המשחקים

 צבי לב-גורן, מנכ”ל אקסנט

צבי לב-גורן, המייסד והמנכ”ל של חברת אקסנט (Exent), החל את דרכו כעובד הראשון של חברת ורינט, שאז עדיין נקראה אפרת.
בשמונה שנותיו בחברה צמח עמה עד שהגיע לתפקיד מנהל הפיתוח, ואז, בשנת 1992, הקים את חברת אקסנט, העוסקת כיום בהפצת משחקי מחשב באמצעות האינטרנט.
לב-גורן הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן, נשוי ואב לשלושה.

מה היה תחום הפעילות של אקסנט בתחילת דרכה?

בשבע שנותיה הראשונות פעלה אקסנט כקבלן פיתוח לפרויקטים מוזמנים, ופיתחה מוצרים בעיקר בתחום הוידאו הדיגיטלי.
בשנת 1999 החלה לפתח פתרונות להפצת משחקים באינטרנט וגייסה כספים מקרן הון הסיכון קונקורד ומבזק. בהמשך ביצעה החברה עוד שלושה סבבי גיוס, ובסך הכול גייסה בהם 35 מיליוני דולרים.
בין השנים 1999 ועד שנת 2004 התמקדה  החברה בפיתוח פלטפורמה טכנולוגית להפצת משחקי מחשב ושווקה אותה לספקי אינטרנט בפס רחב ומשנת 2004 שדרגה אקסנט את עצמה מאספקת פלטפורמות טכנולוגיות לאספקת שירותים מנוהלים להפצה של של משחקי מחשב על גבי האינטרנט.
בשנת 2009 החלה אקסנט אף להציע בעצמה שירותים ישירים למשתמשי קצה של הפצת משחקי מחשב דרך האינטרנט. השנה (2011) החלה החברה לספק פתרונות דומים גם למשחקים על גבי טלפונים חכמים ומחשבי לוח.

מה החברה מציעה ללקוחותיה היום?

החברה מציעה שני פתרונות עיקריים להפצת משחקי מחשב באמצעות האינטרנט. הראשון והדומיננטי יותר, האחראי לכ-75% מהכנסות החברה, הוא שירותי מנוי (subscription) למשחקים – הלקוח קונה גישה חופשית לחבילה של כ-2,000 משחקי מחשב הנעים בגילם ממשחקים ביום יציאתם לשוק ועד טווח של כשנתיים. השני, הקיים משנת 2009, מציע גישה חופשית חינם למשחקים בתמורה לנכונות של הלקוח להיחשף לפרסומות. הלקוח מקבל את הגישה למשחקים לפחות חצי שנה לאחר יציאתם לשוק.
התפיסה של חשיפה מדורגת של משחקים חדשים דומה לשיטה המקובלת בעולם הסרטים: סרטים חדשים מוקרנים תחילה בקולנוע, אחר-כך נמכרים ב-DVD ולבסוף משודרים בכבלים.
מי הלקוחות שלכם, ומהי חוויית המשחק?

שחקנים המנויים לשירות המשחקים בתשלום מקדישים למשחקי מחשב חלק ניכר מזמנם – בממוצע, כ-45 שעות בחודש.
המשחקים הם באיכות גבוהה, מעניינים וכוללים אלמנטים המעניקים לשחקן תחושת מעורבות ושייכות. רבים מהשחקנים פעילים בקהילת השחקנים של השירות המאפשרת להם לפתח דמות וירטואלית משלהם ולהתחרות על מיקומם ומעמדם  בקהילה. קהל היעד של השירותים מורכב ברובו (70%) מנשים בגילאים 25-55. השוק העיקרי הוא כיום בארצות הברית, בעיקר משום שזה השוק שהתמקדנו בו בתחילת הדרך, אך כיום החברה מתרחבת גם לאירופה ולשאר חלקי העולם.

אקסנט עברה אם כך שינוי ניכר באופי המוצר מאז הקמתה ב-1992 ועד היום.
כיצד השפיעו השינויים האלה על סוג העובדים בחברה?

בתחילת הדרך עבדו בחברה יותר מפתחי תוכנה, וכיום – יש שילוב של אנשי פיתוח תכנה, פיתוח אינטרנטי ויותר אנשים שיווק ישיר ללקוחות הקצה. מהבחינה הזאת אנחנו חריגים בישראל: רוב חברות ההיי-טק בארץ אינן עוסקות במתן שירותי בידור לצרכנים אלא בפיתוח פתרונות טכנולוגיים.

לאן אתה רואה את החברה מתקדמת בעתיד?

אני חושב שאנחנו צריכים להתמקד בדמוגרפיה העיקרית שלנו – נשים בגילאי 25-55. אנחנו מתמחים בדמוגרפיה זו ואיננו מעוניינים להתמחות בדמוגרפיות נוספות. המשחקים שאנו מתמחים בהם נקראים casual games, משחקים שקל להיכנס אליהם, אבל קשה לצאת. זו חוויית משתמש שמתאימה לדמוגרפיה הזאת. אנחנו מלווים את הדמוגרפיה הנ”ל בכל המקומות שבהם היא צורכת בידור. מסיבות אלו, אנו מתרחבים היום לשרת את הלקוחות שלנו גם על מחשבי לוח (Tablets) וגם על טלפונים חכמים (SmartPhones).

מהם האתגרים העיקריים שאתם מתמודדים איתם?

נכנסנו לתחום בימים הראשונים של שוק האינטרנט. זהו שוק צעיר ודינמי, המשתנה במהירות, הן מבחינת הטכנולוגיה והן מבחינת המודלים העסקיים שיש לעבוד לפיהם, לעדכן אותם ולטפחם.

מי המתחרים העיקריים שלכם?

יש לנו שלושה סוגי מתחרים. הסוג הראשון הוא מתחרים ישירים. אלו הם מתחרים המספקים שירות זהה לזה שאקסנט מספקת, אבל אנחנו מובילי השוק העיקריים. הסוג השני הוא חברות שמציעות שירותים דומים, אך במודלים עסקיים אחרים. הסוג השלישי הוא ספקי שירותי תוכן אחרים, כגון סרטים ומוזיקה המהווים “גזלני זמן בידור” אחרים של משתמשי הקצה.
תוכל להציע עצות ליזם מתחיל בתחום שלך?

ליזם מתחיל אני ממליץ לפתח רעיון בתחום שמדבר אליו ולהשקיע בהון האנושי. חשוב לזכור שתהליכים לוקחים זמן, ולכן יש ליהנות מהדרך אל ההצלחה, ולא רק לייחל להצלחה עצמה.

מה האני מאמין שלך כמנהל?

אני מאמין מאוד בעבודת צוות, ומשתדל ליצור אווירה מתאימה ומלכדת. בדרך עבודה כזו, המוטיבציה והנאמנות של עובדים לחברה לא תלויות בי אישית: אני לא מאמין שמישהו נשאר בחברה או עזב אותה בגללי.
החברה נמצאת כיום בתנופת צמיחה גדולה מאוד, ועדיין קיים בה גרעין עובדים רחב שנמצא בחברה כבר שמונה שנים ומעלה. כדי לשמור על עובדים ותיקים, אנחנו משתדלים מאוד להקפיד על איזון נכון בין עבודה לחיים אישיים, מציעים לעובדים אפשרויות התקדמות והתפתחות בתוך החברה, מעדיפים תמיד קידום פנימי על פני הכנסה של עובד מבחוץ ומשתדלים להשרות אווירה משפחתית. לכל עובד בחברה יש קול, ולכל עובד יש יכולת להשפיע.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם