כפתור סגירה

כתבה בנושא תעשיית הקלאוד: המהפכה הבאה בעולם המחשוב?

השאלה ‘מה תהיה המהפכה הטכנולוגית הבאה’ מעסיקה ומסקרנת לא מעט אנשים מידי יום, בכל רחבי העולם. אחרי כניסת המחשב, האינטרנט, הרשתות החברתיות והסמארטפונים, רבים מנסים להבין מה עוד אפשר לחדש. בשנים האחרונות, נראה שנמצאה התשובה: תעשיית הקלאוד, או תעשיית מחשוב הענן. חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, תנסה כאן לבדוק עד כמה תחום זה הוא אכן מנהיגה של המהפכה הבאה.

מחלקת המחקר של חברת ההשמה בהייטק אתוסיה, סוקרת את הקווים לדמותה של תעשיית הקלאוד הישראלית שמנהיגה את המהפכה הטכנולוגית הבאה בעולם ההייטק הישראלי.

 

להפוך הכל לוירטואלי – ולסחוף את העולם כולו

העיקרון של מחשוב הענן הוא די פשוט, וקיים סביבנו כבר לא מעט שנים: שימוש במרחב הוירטואלי לצורך אחסון, שימוש וניהול מידע. אנחנו עושים את זה בדואר האלקטרוני שלנו באתרי האינטרנט השונים כבר שנים. אז במה מחדשת לנו תעשיית הקלאוד ומה הופך אותה לכזו שתשנה סדרי עולם?

 

מהפכת מחשוב הענן מאפשרת למעשה להעביר את כל הפעילות הממוחשבת שלנו למרחב הוירטואלי, החל בתשתיות, דרך פלטפורמות ואפליקציות ועד תוכנות. העולם כולו, בהתאם למהפכה הזו, יעבור לעבוד במרחב לא מוחשי, לא פיזי, אבל נגיש מכל מקום בעולם, הודות לאמצעי התקשורת המשוכללים שפותחו כאן בשנים האחרונות, ובראשם רשת האינטרנט. והמהפכה הזו צפויה להגיע לכל תחום בחיינו.

 

ממערכות מידע ועד לרכב שלנו. עכשיו מעונן

הסקטור שמושפע כבר עכשיו (ויושפע עוד יותר בעתיד) ממהפכת מחשוב הענן הוא עולם מערכות המידע. יש שאומרים שהוא נותר שנים מאחור, יחסית לתעשיית ההייטק למשל, וכי תעשיית הקלאוד תצעיד אותו קדימה, משום שהיא מאפשרת לארגונים גדולים להשקיע משאבים פחותים ולקבל את אותו מוצר. מחשוב הענן חוסך מהארגון רכישה של תשתיות, אמצעים טכנולוגיים ותוכנות, ובכך הופך למשתלם הרבה יותר.

 

זה כמובן לא נגמר כאן. גם תעשיית ההייטק עצמה משתמשת כבר כמה שנים במחשוב הענן, לצרכים שונים; עולם המוזיקה המקוון צפוי להשתנות ללא הכר בזכות מאגרי המוזיקה ה’מעוננים’ שהקימו חברות גדולות כמו אפל וגוגל; תחום אבטחת המידע כולו צפוי לעבור שינוי משמעותי בשל הבחירה של יותר ויותר ארגונים לזנוח את הכלים הקלאסיים ולבחור בענן; אפילו כלי רכב, כך מספרים, צפויים להשתמש בטכנולוגיה זו בעתיד הקרוב מאוד.

 

נפח תעשיית הקלאוד העולמית צפוי להגיע בשנה הנוכחית, 2013, לכ-131 מיליארד דולרים; המומחים צופים כי עד 2015, לפחות עשירית מהשירותים בתחום אבטחת המידע בקרב חברות יינתנו על גבי ובהתאם לדרישות מחשוב הענן; מאז 2010 ומידי שנה, ההוצאות על שירותי ענן (ללא הצרכנים הפרטיים) עולות בעשרות אחוזים. כל הסימנים מצביעים על כך שזו המהפכה הבאה.

 

אילו חברות צפויות לתרום משמעותית להאצה במהפכת שירותי הענן?

• Alcatel Lucent – תאגיד רב לאומי אשר שורשיו בצרפת. החברה מתמחה בייצור ואספקת ציוד תקשורת מכל סוג ובשנים האחרונות החלה להתמקד גם באספקת שירותי מחשוב ענן. החברה הוקמה עוד בשנת 1898 ומאז ידעה להתעדכן ולהתאים עצמה לשינויים בעולם הטכנולוגי, כולל מיזוגים ורכישות של חברות שונות. לחברה שלוחה ישראלית בפתח תקווה, שם יוצרה מערכת CloudBand שנחשבת לאחת המובילות שלה בתחום הקלאוד. החברה אף חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת תדיראן טלקום הישראלית, להפצה של יישומי תקשורת המבוססים על מערכת ההפעלה לינוקס. 

Cloudshare חברה ישראלית שנחשבת לאחת החלוצות העולמיות בתעשיית הקלאוד. היא הוקמה כבר ב-2006 על ידי צבי גוטרמן, אופיר קרא-עוז ואבנר רוזנן וב-2009 החלה לשווק את המוצר שלה – שירותים כוללים מבוססי ענן – לשוק הפתוח. כבר ב-2011 ההערכות דיברו על כ-50 אלף לקוחות להם מספקת החברה שירותים. משרדי החברה בישראל ממוקמים במתחם יד חרוצים בתל אביב, ובהם מועסקים 25 עובדים. במשרדים נוספים שמנהלת החברה בסן פרנסיסקו, ארה”ב, עובדים עוד 20 מאנשיה.

Cteraסטארט אפ ישראלי נוסף, שהוקם בשנת 2008 על ידי יוצאי ענקית אבטחת המידע הישראלית צ’ק פוינט וחברת Sofaware, והיה בין הראשונים בעולם להציע אחסון וגיבוי באמצעות שירותי ענן, בעזרת רכיב ייחודי. Cetra פועלת כיום מהמשרדים בישראל ובקליפורניה, ובין היתר משתפת פעולה עם חברת בזק. האחרונה הפכה ב-2009 לספק התקשורת הראשון בכל העולם אשר מציע ללקוחותיו גיבוי ענן, אותו היא סיפקה על בסיס הטכנולוגיה של Cetra.

• Toga Networks – חברה ישראלית שהוקמה בהוד השרון ב-2009 על ידי איציק מלובני ומתרכזת בייצור של שבבים המעבירים נתונים במהירויות גבוהות במיוחד. כיום, החברה היא חלק ממרכז הפיתוח הישראלי, הסודי כמעט, של חברת חואווי הסינית, שנחשבת כיום לאחת מהחברות הגדולות בעולם בשוק ציוד התקשורת ואספקת שירותי תקשורת. למעשה, מדובר בהשקעה המשמעותית הראשונה של חברה סינית בעולם ההייטק הישראלי.

 

הייטק, ביוטק וקלינטק מאת יחידת המחקר של  חברת השמה בהייטק אתוסיה – לחצו כאן.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם